نسخه چاپی

ورود سامانه بارشی به كشور از امروز

سامانه بارشی تازه ای از امروز به كشور وارد می شود. سه‌‌شنبه و چهارشنبه بارش‌ های خوبی در تهران صورت می گیرد. از امروز تا دوشنبه در برخی مناطق سواحل دریای خزر، افزایش دما بین ۵ تا ۱۰ درجه داریم. در بسیاری استان ها هم وزش به نسبت شدیدبادپیش بینی میشود.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبر، یک کارشناس سازمان هواشناسی، با تشریح آخرین وضع جوی مناطق مختلف کشور، از ورود سامانه بارشی به کشور از امروز خبر داد و گفت: روزهای سه‌‌شنبه و چهارشنبه این هفته، بارش‌های خوبی در تهران رخ می دهد.

درباره آخرین تغییرات جوی مناطق مختلف کشور گفت: با ورود سامانه بارشی از صبح روز یکشنبه از سمت غرب به کشور در شمال غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل شمالی، به تدریج برای روز دوشنبه در شرق و شمال شرق کشور بارش باران، وزش باد، گاهی رعد و برق، تگرگ و بارش برف برای ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز یکشنبه در استان ایلام و خوزستان، بارش باران همراه با رعد و برق و گاهی وقت ها وزش باد شدید پیش‌بینی می‌ شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بارش باران همراه با رعد و برق در استان بوشهر و غرب فارس، و بارش باران همراه با رعد و برق و بارش برف در استان لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، تهران، البرز و قزوین پیش‌ بینی می‌شود.

در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان نیز بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

گودرزی افزود: روز دوشنبه نیز بارش باران و برف را برای استان‌ های آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌ کنیم.

وی افزود: از بعد از ظهر روز یکشنبه و در روزهای دوشنبه و سه‌ شنبه، خلیج فارس مواج و متلاطم است و برای روز دوشنبه و سه‌شنبه در پاره‌ ای مناطق استان‌ های خوزستان‌، ایلام، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، شرق کرمان، شرق اصفهان و جنوب سمنان، به سبب وزش باد شدید در برخی ساعت ها پدیده گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: از امروز تا روز دوشنبه در برخی مناطق در سواحل دریای خزر، افزایش دما بین 5 تا 10 درجه داریم که در برخی مناطق شمالی و اردبیل ممکن است با وزش باد جنوبی به نسبت شدید همراه باشد.

گودرزی درباره هوای تهران نیز گفت: هوای تهران امروز کمی ابری به تدریج همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. روز یکشنبه بارش‌های پراکنده در تهران رخ می دهد و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در تهران شاهد بارش‌های خوبی خواهیم بود.

وی افزود: امروز بییشینه دمای هوا در تهران، 14 درجه بالای صفر، و کمینه دمای پایتخت، صبح فردا به 6 درجه بالای صفر می‌رسد.

۱۳۹۳/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...