نسخه چاپی

اجرای طرح خانه به خانه پیشگیری از اعتیاد

رئیس سازمان بهزیستی از فعالیت سه هزار و 500 ثمن و تشكل مردم نهاد خبر داد و گفت: از این تعداد یك هزار و 360 تشكل مردم نهاد در امر كاهش آسیب های اعتیاد فعالیت می كنند.

به گزارش نما به نقل از مهر، دکتر همایون هاشمی در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: سازمان بهزیستی به عنوان تخصصی ترین سازمان در حوزه پیشگیری و اعتیاد خدمات قابل توجهی را در طول سه دهه گذشته ارائه داده است.

وی افزود: 90 درصد خدمات در حوزه پیشگیری، درمان و توانمندسازی با کمک مددکاران سازمان بهزیستی انجام می شود.

هاشمی با اشاره به اینکه در سازمان بهزیستی 159 عنوان خدمات مبتنی بر نیازهای جامعه حضور دارد، ادامه داد: در حوزه های اجتماعی به ویژه بحث مبارزه با مواد مخدر اعتقاد داریم که مردم باید دخالت مستقیم و مستمر در امر مبارزه با کاهش تقاضا و مبارزه اثرات سوء مصرف مواد داشته باشند.

هاشمی با اشاره به اینکه در حال حاضر در 8 استان حادثه خیز کشور کمپین مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارند، افزود: در حال حاضر قدمت عمده فعالیت های سازمان در حوزه درمان انجام می گیرد و قصد مددکاران ما آگاهی هرچه بیشتر خانواده ها درباره سوء مصرف مواد و گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر صنعتی است.

هاشمی گفت: مددکاران افتخاری سازمان بهزیستی به عنوان یاوران محله از ابتدای سال 94 به سراغ خانواده ها می روند تا با آگاهی والدین درباره مصرف و اثرات توهم آمیز مواد مخدر صنعتی نسبت به آگاهی خانواده ها اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه در دنیای توسعه یافته امروز مصرف مواد مخدر هم توسعه یافته است، افزود: متاسفانه با توجه به مواد روانگردان و افزایش گرایش جوانان به سمت سوءمصرف این مواد همچنان خانواده ها آگاهی لازم را ندارند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در امر مبارزه با مواد مخدر باید از توان توده مردم استفاده کرد، ادامه داد: می توانیم جلوی سیل ویرانگر اعتیاد را بگیریم به شرطی که به عنوان یک جریان اجتماعی به موضوع اعتیاد نگاه کنیم و مدیریت مبارزه و کاهش تقاضای آن را به مردم واگذار کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی اعتقاد دارد باید برای مقابله با اعتیاد جریان سازی کنیم و این جریان را در بین اقشار مختلف جامعه گسترش دهیم، افزود: تشکیل ثمن ها، گامی موثر در جهت مبارزه با مواد مخدر است.

وی در پایان افزود: اعتیاد، خانه ها و فرزندان را هدف گرفته و بهتر از پدر و مادر کسی نمی تواند با این پدیده شوم که به شدت در بین جوانان و نوجوانان در حال گسترش است، مبارزه کند.

۱۳۹۳/۱۱/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...