نسخه چاپی

تبلیغ كالاهای خارجی آزاد شد؟!

عکس خبري -تبليغ کالاهاي خارجي آزاد شد؟!

در حالی‌كه اكثر نهادها و سازمانهای مرتبط با تبلیغات محیطی، در سال ۹۱ تبلیغ كالاهای خارجی را ممنوع و محدود اعلام كردند این روزها یك آدامس خارجی كه با افتخار نام كشور سازنده آن هم قید می‌شود، بخش عمده بیلبوردهای بزرگ پایتخت را اشغال كرده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، در دهه عدالت و پیشرفت و سال 91 هجری شمسی که توسط رهبر معظم انقلاب به نام «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری شد، شورای عالی انقلاب فرهنگی تبلیغ کالا و خدمات خارجی را که مشابه داخلی دارد «ممنوع» کرد و تبلیغات کالا و خدمات داخلی که نام خارجی دارد نیز «ممنوع» شد.

از سوی دیگر شهرداری تهران هم همان سال اعلام کرد که به منظور تحکیم تولید ملی تبلیغ کالاهای خارجی را ممنوع کرده است و دستگاه‌های دولتی چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر اعمال این ممنوعیت و محدودیت تأکید کردند.

در کارگروه حمایت از تولید هم، توقف تبلیغ کالاهای خارجی تصویب و ابلاغ شد.


اگرچه در طی این سالها کم و بیش تبلیغ کالاهای خارجی به دور از چشم مسئولان در سطح شهرها به چشم می‌خورد اما اخیراً تبلیغ محصولات خارجی در سطح پایتخت فراگیر شده است.

چند وقتی است که یک آدامس ساخت کشور سوئیس اکثر بیلبوردهای اتوبان‌ها و بزرگراه‌های تهران را اشغال کرده است در حالی‌که این محصول، جزء مایحتاج مردم نیست و قابلیت تولید آدامس داخلی نیز در کشور وجود دارد.

اما آیا به حدی در تولید ملی کالاها و محصولات به تعالی رسیده‌ایم و خودکفا شده‌ایم که به این راحتی مصرف دم‌دستی‌ترین کالاهای خارجی را در کشور تبلیغ می‌کنیم؟!

۱۳۹۳/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...