نسخه چاپی

تیم مذاكره‌كننده یك قدم از آرمان‌ها عقب نخواهد نشست

عکس خبري -تيم مذاکره‌کننده يک قدم از آرمان‌ها عقب نخواهد نشست

معاون كنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با بیان اینكه توافقات نیم‎بند فایده ندارد و هرچه رخ می‌دهد باید شفاف و صریح باشد گفت: تیم مذاكره‌كننده هسته‌ای یك قدم از آرمان و عزت كشور عقب‌نشینی نخواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، حسن قشقاوی شامگاه یکشنبه در مراسم جشن بزرگ انقلاب در دفتر نماینده ولی‌فقیه در همدان با تأکید بر اینکه ویژگی‌های جهان استکبار با خصوصیت‌های فرعون زمان حضرت موسی(ع) همخوانی دارد، اظهار کرد: فرعون به دنبال اختلاف‌افکنی در طوایف زیر فرمان خود، ایجاد تفرقه و از بین بردن وحدت بود.

وی با تأکید بر اینکه وقتی اختلاف، دوگانگی و چندگانگی در جامعه ایجاد شود، زمینه بهره‌کشی از مردم فراهم می‌شود، افزود: مستضعف زمینه ضعف ندارد، بلکه استکبار او را به ضعف می‌کشاند تا بهره لازم را در راه منافع خود ببرد.

معاون وزیر امور خارجه کشور با بیان اینکه آنچه در جریان انقلاب اسلامی ایران محقق شد، مبارزه با چهره فرعون زمان بود، ادامه داد: باید کتاب‌های خاطرات رجال دوره پهلوی را که به راستی آموزنده هستند مطالعه کرد.

*اسلام تقویت‌ کننده منافع ملی و باعث حفظ تمامیت ارضی ما است

وی با بیان اینکه دلیلی برای ارائه نکردن خاطرات علم نخست وزیر زمان طاغوت در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: از جوانان عزیز درخواست دارم کتاب‌هایی چون خاطرات علم؛ تاج الملوک، همسر رضاشاه؛ فریده دیبا، مادر ملکه؛ امیراصلان افشار، مدیرکل تشریفات شاه و سایر کتاب‌های تاریخی را مطالعه کنند.

قشقاوی گفت: این خاطرات گویای وجود فسادهای مختلف اخلاقی، مالی، اعمال خشونت‌ها، ضعف در سیاست خارجی و سایر اقدامات ناپسند شاه است و با مطالعه آن می‌توان به عمق ظلم این رژیم علیه ملت پی برد.

وی با بیان اینکه اسدالله علم در جلد ششم خاطراتش که در سال 56 روی داده به رفت و آمد مکرر سفرای کشورهای خارجی به ویژه انگلستان و آمریکا به ایران اشاره می‌کند، اظهار کرد: به گفته او وقتی رسانه‌های غربی علیه شاه مقاله می‌نوشتند، روزنامه‌نگار مربوطه به کشور با هواپیمایی اختصاصی دعوت می‌شد و با شاه ملاقات می‌کرد.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه در خاطرات امیراصلان افشار، آخرین رئیس کل تشریفات محمدرضا شاه پهلوی از فرار شاه سخن آمده است، افزود: افشار در خاطرات خود می‌نویسد زمانی که پادشاه مغرب از شاه پرسید «چرا به اسلام‌ستیزی روی آوردی و ملی‌گرایی را تقویت کردی»، شاه پاسخی نداشت.

وی با بیان اینکه یکی از ارکان مهم استقلال کشور حفظ تمامیت ارضی و مرزبانی از مرز اسلامی است، تصریح کرد: 187 سال پیش با انعقاد پنج قرارداد ننگین 70 درصد خاک ایران جدا شد و آنچه امروز باقی مانده 30 درصد ایران است.

قشقاوی با اشاره به اینکه در رژیم گذشته دینداری در مقابل ملی‌گرایی قرار گرفت، ادامه داد: در خاطرات همسر رضاشاه آمده رضاخان در اوایل قدری مومن بوده و در ادامه عوامل صهیونیست و انگلیس او را از اسلام دور کردند و آن را به عنوان دلیل عقب‌ماندگی کشور معرفی می‌کردند، به طوری که رضاشاه در اواخر گرایشات زرتشتی پیدا کرده بود.

وی با تأکید بر اینکه ایدئولوژی تقویت‌ کننده منافع ملی و تمامیت ارضی کشور است، خاطرنشان کرد: اسلام تقویت‌ کننده منافع ملی و باعث حفظ تمامیت ارضی ماست که در دفاع مقدس شاهد نتایج ارزنده آن بودیم.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه ایدئولوژی بخش مهمی از قدرت معنوی ماست، گفت: اگر قدرت مالی خاک و وسعت کشور، نیروی جوان، قدرت تولید و معادن است، قدرت معنوی نیز ایدئولوژی الهام‌بخش، وحدت ملی و رهبری کاریزماتیک است که در دانشگاه‌های معتبر دنیا مطرح می‌شود.

*امروز نیازی به تبلیغات نداریم زیرا در روزنامه‌های دنیا از قدرت ایران صحبت می‌شود

وی اظهار کرد: امروز نیازی به تبلیغات نداریم زیرا در مقالات روزنامه‌ها و مجلات معتبر دنیا از نفوذ و قدرت ایران صحبت می‌شود.

قشقاوی افزود: امروز رسانه‌های غربی اعلام می‌کنند اگر مسئله هسته‌ای نیز حل شود با قدرت منطقه‌ای ایران چه باید کرد چرا که حل و فصل مسائل بدون حضور ایران ممکن نیست.

وی با اشاره به نامه وزیر امور خارجه به رئیس سازمان ملل، ادامه داد: نامه ظریف به بان کی مون با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا، استاندارد دوگانه غرب را افشا کرد.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه غرب با چالش مفهومی در ارتباط با ایران رو به رو شده، خاطرنشان کرد: غرب به دنبال این بود که با زور رسانه و روشنفکران مفهوم‌های خود را در کشورهای جهان سوم راه بیندازد اما موفق نشد.

قشقاوی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی عضو ان پی تی نیست و به گفته مسئولانش 200 بمب اتمی دارد و پروتکل الحاقی را نیز نپذیرفته، اظهار کرد: تاکنون کوچکترین بازرسی از تأسیسات هسته‌ای رژیم اشغالگر قدس انجام نشده و هیچ دوربینی نصب نشده و گزارشی نیز در این زمینه تنظیم نشده است.

وی با بیان اینکه رژیم اشغالگر قدس به تازگی زیردریایی اتمی هم خریده است، افزود: در مقابل این اتفاقات جمهوری اسلامی ایران عضو ان پی تی بوده و طبق قطعنامه 598 متجاوز و جنایتکار جنگی نیست، بلکه قربانی سلاح جنگی نیز شناخته شده است.

*هیچ کس حتی رژیم صهیونیستی نتوانسته اعلام کند که ایران بمب اتمی دارد

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به بازرسان آژانس انرژی اتمی اجازه بازدید و نصب دوربین داده، تصریح کرد: با مراجعه به اینترنت 20 میلیون خبر درباره نطنز و فوردو وجود دارد اما 100 خبر هم درباره تأسیسات هسته‌ای رژیم اشغالگر قدس که همه می‌دانند بمب اتم دارد، یافت نخواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچ کس حتی رژیم صهیونیستی نتوانسته اعلام کند که ایران بمب اتمی دارد، ادامه داد: ایران در مذاکرات دارای یک مربع چهارضلعی است که ضلع نخست آن اصل مذاکره و استمرار آن است که مورد قبول مقام معظم رهبری نیز هست.

قشقاوی با اشاره به اینکه ضلع دوم این مربع، خطوط قرمز هسته‌ای است، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی دستاوردهای هسته‌ای داشته که حاصل خون شهدا، مجاهدت و پایداری مردم، حمایت مردم از انرژی هسته‌ای، ایستادگی مردم در مقابل تحریم‌هاست که مذاکره کنندگان از این خطوط عبور نخواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه ضلع سوم این اصول گشایش زندگی مردمی است، گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی هر سه قوه باید همکاری کرده و در جامعه بین تولید ثروت و مصرف ثروت تفاوت قائل شود.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با بیان اینکه مصرف ثروت مذموم است، اظهار کرد: کاسبی در دین مبین اسلام ممدوح بوده و کارآفرینان احترام زیادی در جامعه اسلامی دارند زیرا این تولیدکننده، کارخانه‌دار، کشاورز و دامپرور است که به اقتصاد مقاومتی عمل می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه امور بانکی برای تولیدکنندگان تسهیل شود، افزود: ادارات دولتی نباید تنها به نان قرض دادن به یکدیگر بپردازند و نسبت به بخش خصوصی بی‌توجه باشند.

قشقاوی در خصوص اهمیت اقتصاد بین‌المللی، تصریح کرد: پول نفت فروخته شده باید به کشور بازگردد و نباید 130 میلیارد دلار پول بلوکه شود.

وی با اشاره به اینکه باید در مسائل اقتصادی عزت کشور و مردم نیز مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: تاکنون ایران اسلامی در تحریم بوده و عزت آن از مسائل دنیایی و خورد و خوراک مهم‌تر و برتر است.

*مذاکرات عزتمندانه پیش می‌رود

قشقاوی ضلع چهارم سیاست ایران در مذاکرات را دیپلماسی عمومی خواند و خاطرنشان کرد: ما باید در تبلیغات و برنامه‌های رسانه‌ای در دنیا مظلومیت انقلاب را مطرح کرده و افکار عمومی جهان را در راه پذیرش حقانیت ایران اقناع کنیم.

وی با بیان اینکه مذاکرات ادامه دارد، گفت: توافقات نیم‎بند فایده ندارد و هرچه رخ می‌دهد باید شفاف و صریح باشد تا مردم دوباره بدهکار نشوند چراکه طرف‌های مذاکره به راحتی از اصول مرسوم تخطی می‌کنند.

معاون وزیر امور خارجه کشور با بیان اینکه طبق اعلام سازمان ملل مجموع کشته‌شدگان بر اساس نقض حقوق بشر حدود 3 هزار نفر است که البته این نقض حقوق بشر نیز با تعریف خاص آنها صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در این میان مجموع کشته‌شدگان جنگ فراموش شده‌اند به طوری که برای 3 هزار نفر، هزاران کمپین، تظاهرات، فیلم، ده‌ها Ngo صد‌ها مقاله و 500 سایت اینترنتی راه‌اندازی کردند اما برای 100 هزار کشته در جریان جنگ‌ها هیچ خبری نیست.

وی با تأکید بر اینکه آنها معتقدند اعدام قاچاقچیان نقض حقوق بشر است، افزود: چرا با حمله پهبادهای آمریکایی به یمن، وزیرستان، پاکستان و مناطق دیگر که در نتیجه آن‌ 100 هزار نفری که هیچ گناهی ندارند و حتی دادگاهی نیز نشدند، از بین رفتند، خبری از کمپین و سایر مسائل وجود ندارد؟

قشقاوی با بیان اینکه مذاکرات عزتمندانه پیش می‌رود، ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان یک قدم از آرمان ملی و عزت کشور عقب‌نشینی نخواهد کرد و خطوط نظام را رعایت می‌کند.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: اگر مذاکرات به نتیجه مطلوب نرسد نیز اتفاق خاصی نخواهد افتاد و آسمان به زمین نمی‌رسد.

۱۳۹۳/۱۱/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...