نسخه چاپی

طومار مسلمانان انگلیس به كامرون در محكومیت اهانت به پیامبر اسلام

مسلمانان انگلیس طوماری كه به امضای دست‌كم ۱۰۰ هزار نفر رسیده بود را تحویل نخست‌وزیر این كشور دادند تا اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اسلام را محكوم كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس، دست‌کم هزار مسلمان روز یکشنبه با تظاهرات در لندن اقدام نشریه فرانسوی «شارلی‌ابدو» برای چاپ تصاویر موهن به ساحت پیامبر اکرم (ص) را محکوم کردند.

پایگاه خبری اکسپرس تریبیون بامداد دوشنبه گزارش داد تظاهرات‌کنندگان در منطقه «وایت‌هال» در نزدیکی دفتر نخست‌وزیر انگلیس تجمع کردند. آنها پلاکاردهایی به دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود «برای پیامبر به پا خیزید.»

تظاهرات در انگلیس هفته‌ها بعد از کشته شدن ۱۷ نفر در درگیری‌های سه روزه در فرانسه صورت می‌گیرند. این حادثه زمانی اتفاق افتاد که چند مرد مسلح با ورود به دفتر نشریه «شارلی‌ابدو» به چند نفر شلیک کردند.

برخی تحلیلگران مانند «کوین برت»، «تیری میسان» و «پاول رابرتز» با رد روایت‌های رسمی دولت فرانسه به احتمال دست داشتن سرویس‌های مخفی پاریس در طراحی این حملات اشاره کرده‌اند.

آنها ادعای دولت مبنی بر یافته شدن کارت شناسایی مظنونان در محل حادثه را زیر سوال برده و می‌گویند بعید است مجرمان حرفه‌ای اسناد هویتی خود را به صحنه جرم بیاورند.

نشریه شارلی‌ابدو پس از این حمله مسلحانه به رغم اعتراضات گسترده مسلمانان جهان چندین بار اقدام به چاپ تصاویر موهن به پیامبر اکرم کرد.

سازمان‌دهندگان تظاهرات روز یکشنبه ضمن محکوم کردن حمله افراد مسلح به دفتر نشریه شارلی‌ابدو توهین این نشریه به ساخت پیامبر اکرم را اقدامی نادرست دانستند.

بر اساس این گزارش، تظاهرات‌کنندگان طوماری که به امضای ۱۰۰ هزار نفر از مسلمانان رسیده بود را تحویل دفتر دیوید کامورن، نخست‌وزیر انگلیس دادند.

سازمان‌دهندگان تظاهرات روز یکشنبه همچنین اقدام به توزیع اعلامیه‌هایی میان شرکت‌کنندگان کردند. در این اعلامیه‌ها خاطرنشان شده بود چاپ کاریکاتورهای کفرآمیز یادآور این نکته است که عده‌ای از آزادی بیان برای توهین به شخصیت‌هایی استفاده می‌کنند که دیگران آنها را مقدس می‌پندارند.

۱۳۹۳/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...