نسخه چاپی

همزمان با ميلاد حضرت سيدالشهداء؛

نمایشگاه عكس مختارنامه در قم برگزار می‌شود

عکس خبري - نمايشگاه عکس مختارنامه در قم برگزار مي‌شود

عكس‌های سریال مختارنامه پس از نمایش در برخی از استان‌های كشور در استان قم در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین ، سخنگوی انجمن عکاسان استان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران از برگزاری نمایشگاه عکس سریال «مختارنامه» در قم خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه شنبه سوم تیرماه همزمان با میلاد حضرت سیدالشهداء(ع) در نگارخانه شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افتتاح می‌شود.
وی ابراز کرد: در این نمایشگاه 50 قطعه عکس از سریال مختارنامه در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد و این نمایشگاه تا نیمه شعبان نیز برای بازدید عموم دایر خواهد بود.
امیرحسامی‌ نژاد با بیان اینکه این نمایشگاه با حضور مسعود پاکدل عکاس سریال مختارنامه افتتاح خواهد شد یادآور شد: نمایشگاه عکس مختارنامه حاصل بخشی از زحمات پاکدل در طول هفت سال فیلم‌برداری سریال مختارنامه است.
وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه عکس سریال مختارنامه تاکنون در تالار وحدت، برج آزادی تهران و شهرهای یزد، گرگان و اصفهان، مشهد و... به نمایش درآمده که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
سخنگوی انجمن عکاسان استان قم اظهار داشت: این نمایشگاه به همت انجمن عکاسان قم و همکاری بنیاد فرهنگی و هنری رودکی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار می‌شود.
فیلمبرداری سریال مختارنامه از فروردین ماه سال 1383 آغاز شد و در تیر 1388 به پایان رسید. فیلم‌برداری این مجموعه در آران و بیدگل، تهران، آبادان، شوشتر، شهریار، ورامین، تاکستان، قزوین و شاهرود انجام شده‌ و مسعود پاکدل در طول این پروژه بیش از 70 هزار عکس به ثبت رسانده است.
پاکدل در رابطه با این پروژه می‌گوید: فیلمبرداری سریال مختارنامه هفت سال طول کشید و از سال 82 تا 88 در کنار گروه مشغول عکاسی بودم.
این هنرمند عکاس با بیان اینکه مختارنامه تعزیه مدرن را به نمایش گذاشت یادآور می‌شود: مختارنامه تعزیه‌ای فراگیر، به روز شده و مدرن بود که سراسر ایران امکان دیدن آن را داشتند.
پاکدل تاکید می‌کند: ارائه مفاهیم و مضامین مذهبی در هنر عکاسی می‌تواند به خوبی شکل بگیرد چرا که مخاطب می‌تواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کند.
وی همچنین با اشاره به ویژگی‌های عکاسی در سینما معتقد است وظیفه عکاس فیلم، رعایت کردن اصولی است که در نهایت منجر به فیلم‌برداری صحیح از اثر می‌شود.
عکاس سریال مختارنامه با تاکید بر اینکه یکی از وظایف اصلی عکاس سینما و فیلم حفظ رکوردهاست می‌افزاید: در حقیقت عکاس وظیفه دارد از تمام بازیگران، قبل و بعد از گریم و در هنگام ایفای نقش تصویر تهیه کند و آنها در اختیار طراح گریم و لباس قرار دهد.
پاکدل با اشاره به دیگر کاربردهای عکس در سینما می‌گوید: عکس سینما و فیلم نقش بارزی نیز در تبلیغ اثر دارد و یکی از عوامل اصلی جذب مخاطب به‌ شمار می‌رود.
وی خاطر نشان می‌کند: سعی کردم تا در این سریال، زاویه دید خود به را به دیدگاه داوود میرباقری نزدیک کنم.
عکاس سریال مختارنامه همچنین معتقد است: آنچه که پس از پخش سریال مختارنامه ماندگار ماند، عکس‌های تهیه شده طی روند ساخت است.
لازم به یادآوری است نمایشگاه عکس مختارنامه از سوم تیرماه مصادف با سالروز ولادت حضرت سیدالشهدا در نگارخانه شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان واقع در بلوار جمهوری اسلامی صبح و عصر پذیرای عموم علاقمندان است.

۱۳۹۱/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...