نسخه چاپی

كی روش رقیب لئوناردو

عکس خبري -کي روش رقيب لئوناردو

ژاپنی‌ها بعد از اخراج خاویر آگیره سرمربی مكزیكی خود (بعد از حذف دردناك از جام ملت‌های آسیا) نزدیك به دو هفته است در حال بررسی شرایط حاكم بر تیم ‌ملی و فوتبال این كشور هستند تا بهترین انتخاب ممكن را برای نیمكت تیم‌شان انجام داده و حضور در جام‌ جهانی‌ ۲۰۱۸ روسیه را تضمین كنند.

به گزارش نما به نقل از خبر ورزشی، ژاپنی‌ها بعد از اخراج خاویر آگیره سرمربی مکزیکی خود (بعد از حذف دردناک از جام ملت‌های آسیا) نزدیک به دو هفته است در حال بررسی شرایط حاکم بر تیم ‌ملی و فوتبال این کشور هستند تا بهترین انتخاب ممکن را برای نیمکت تیم‌شان انجام داده و حضور در جام‌ جهانی‌ ۲۰۱۸ روسیه را تضمین کنند.

در اين راه كميته فني فدراسيون ژاپن طي هفته‌هاي گذشته بيش از ۱۲ نشست برگزار كرد تا ليست بلندبالايي از مربيان مد ‌نظر خود براي هدايت ژاپن را رسانه‌اي كند، ليستي كه در آن نام مربيان بزرگي از نقطه نقطه فوتبال جهان ديده مي‌شود. نكته جالب اما آنجاست كه بيشتر مربيان مد‌ نظر، سابقه فعاليت در فوتبال ژاپن و شناخت از اين كشور را دارند كه در بين گزينه‌ها نام كارلوس كروش سرمربي پرتغالي ايران نيز ديده مي‌شود.

JSOCCER ژاپن در گزارشي از روند انتخاب سرمربي ژاپن نوشت: «براي جانشيني آگيره در حال حاضر مربيان برزيلي از شانس بيشتري برخوردارند اما در بين ۳ گزينه مطرح شده لئوناردو مربي سابق تيم‌هاي ميلان و اينتر و مدير فني پاري‌سن‌ژرمن كه خود سابقه بازي در جي ليگ را دارد، از همه به نيمكت سامورايي‌ها نزديك‌تر است. لئوناردو بعد از مشكلاتي كه با فدراسيون فوتبال فرانسه داشت، از مديريت فني پاري‌سن‌ژرمن كناره‌‌گيري كرد و در حال حاضر به عنوان يك مربي آزاد مشكلي براي حضور در توكيو ندارد اما اوليور كولپي و اوليويرا با تيم‌هاي باشگاهي خود در برزيل قرارداد دارند.»

در كميته فني فدراسيون فوتبال ژاپن چند چهره سرشناس حضور دارند كه از نفوذ زيادي برخوردار هستند، از جمله تاكوشو ايچي هارا رئيس فناوري نوين فدراسيون، ميتسورو سوزوكي مديرعامل كاشيما آنتلرز و تسويوشي هيساشي مدير آكادمي فوتبال ژاپن كه رابط اين كشور با برزيل هم قلمداد مي‌شود؛ ۳ نفري كه همگي روي انتخاب لئوناردو تأكيد دارند و در اين راه مذاكرات جدي‌ای هم با اين چهره سرشناس برزيلي انجام داده و به توافقات خوبي با او رسيده‌اند اما يك نظرسنجي در بين فوتبال‌دوستان ژاپني كافي بود تا تمام نقشه‌هاي آنها از بين برود. در اين نظرسنجي ژاپني‌ها با بيان اينكه مربيان برزيلي به نسبت مربيان اروپايي با افت فاحشي روبه‌رو شده و ديگر موفقيت‌هاي قبلي را ندارند، خواستار ايده‌هاي نوين آن هم از نوع اروپايي شدند.

پيرو نتايج اين نظرسنجي، ژاپني‌ها نام چند مربي اروپايي را در فهرست گزينه‌هاي خود قرار دادند، از جمله كارلوس كروش سرمربي پرتغالي ايران كه در فوتبال ژاپن هدايت ناگويا را در دست گرفت و جانشين آرسن ونگر فرانسوي در اين تيم پرطرفدار شد. به نوشته سايت مذكور، كروش هم بعد از حذف به همراه ايران در جام ملت‌هاي آسيا امكان همكاري‌‌اش تا حدود زيادي كاهش يافته، از همين ‌رو در فهرست كانديداهاي ژاپن، كروش رقيب جدي لئوناردو محسوب مي‌شود. بعد از كروش مربياني همچون دراگان استويكوويچ سرمربي حال حاضر ناگويا هم شانس خوبي دارد، گرچه ديروز رسانه‌هاي ايتاليايي مدعي شدند بعد از مخالفت چزاره پرندلي با پيشنهاد ژاپني‌ها، والتر ماتزاري سرمربي سابق اينتر هم در تيررس سامورايي‌ها قرار گرفته است.

۱۳۹۳/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...