نسخه چاپی

دولت كاری برای خوزستان بكند

نماینده مردم مسجد سلیمان با اشاره به این مطلب كه رویكرد دولت از نگاه گفتاردرمانی در استان خوزستان باید به یك كار ویژه و جدی تغییر كند، گفت: پدیده ریزگردها حاصل ضعف مدیریتی است كه دائما هم توپ را به زمین دیگری می‌اندازند.

به گزارش نما اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره پدیده ریزگردها در استان خوزستان گفت: ما به عنوان نماینده مردم دائما در حال تاکید و تذکر برای رفع این پدیده که هرساله باعث خسارت‌های جدی به مردم این استان وارد می‌کند بودیم و هستیم و به مدیران سازمان محیط زیست هم مدیران مربوط به حوزه‌های منابع‌طبیعی و هم وزارت نیرو که مدیریت نابخردانه آن باعث وجود این خسارات در استان خوزستان شده است تذکر می‌دهیم.

وی افزود: مدیریت نادرست وزارت نیرو باعث خشک‌ شدن تالاب‌ها، چشمه‌ها و رودها شد و این وضعیت نابسامان به وجود آمد.

این نماینده مجلس ادامه داد: متاسفانه ضعف مدیریتی و عدم آینده‌نگری در سازمان محیط زیست و وزارت نیرو باعث شده که خسارت آن را مردم بپردازد. هزینه‌های سلامت آنها به دلیل گرد و غبار که الان شرایط سختی را ایجاد کرده است به مردم تحمیل شد ناشی از همین مجموعه اقدامات است و بعضا اقداماتی که باید انجام دهند و نمی‌دهند.

جلیلی اظهار داشت: افزایش هزینه‌های ناپایداری زندگی به دلیل همین پدیده‌های آلاینده و گردوغبار، فعالیت ناقص شرکت‌های نفتی و پتروشیمی و سیمان وضعیت اقلیمی و آب و هوا را دچار مشکل کرده و هزینه های سلامت و هزینه‌های اجتماعی را افزایش داده است و باعث فرار سرمایه‌های استانی و اقتصادی در این استان شده است.

وی معتقد است: متاسفانه هر سال که دچار چنین پدیده‌ای می‌شویم برای مقطعی کارگروه‌هایی تشکیل می شوند که جلسات بی‌حاصل و بیهوده می‌گذارند و دوباره تا سال آینده هیچگونه‌ فعالیتی انجام نمی‌شود و وقتی سال آینده دوباره پدیده دیگری به وجود می‌آید دوباره جلسات مکرر و به همینگونه جلسات سریالی و بی‌حاصل را شاهد هستیم.

نماینده مردم مسجد سلیمان گفت: این مسئولان دائما سعی می‌کنند توپ را بیندازند در زمین دیگری و می‌گویند که ریزگردها از کشورهای همسایه وارد می‌شود در صورتی که ورود ریزگردها به کشور به این حدت و شدت نیست. همه کارشناسان دلسوز در این حیطه نظر داده‌اند که به دلیل خشک‌شدن تالاب‌ها و انحراف‌هایی که در بالادست رودها ایجاد شده است، سدهایی که بی‌منطق برای استحصال منابع طبیعی ایجاد شده، باعث شده است که شرایط اقلیمی، وضعیت کشاورزی و زندگی ما دچار مشکل شود و مردم هم هزینه آن را بدهند و در آخر هم می‌گویند که نمی‌شود و پول نداریم و با این وضعیت مشخص است که مردم ما همواره باید خسارت ناشی از ضعف مدیران مسئول را بدهند.

جلیل تصریح کرد: لذا از رئیس جمهور محترم درخواستمان این است که رویکرد دولت را از نگاه گفتاردرمانی به مردم خوزستان به خصوص در مورد پدیده گردوغبار به یک کارگروه ویژه عملیاتی با بودجه لازم تغییر و در دستور کار قرار دهد.

وی گفت: مردم به شدت در استان خوزستان نیازمند تامین یک سری کمک‌های اولیه مانند ماسک‌های تنفسی و شیر رایگان در مدارس و ادارات هستند. دیگر کارگروه‌ها نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

این نماینده مجلس در خاتمه اظهار داشت: مردم استان خوزستان از مقام معظم رهبری و رئیس جمهور استمداد دارند که به داد این مردم برسند و بیشتر از این اجازه ندهند تا مردم هزینه‌های ناشی از ضعف این مدیریت را تحمل کنند.

۱۳۹۳/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...