نسخه چاپی

پیاده‌روی سریع بیش از حد، خطرناك است!

بررسی‌ها نشان داد افرادی كه با شدت زیاد و به دفعات زیاد پیاده‌روی سریع انجام می‌دهند به اندازه افرادی كه فعالیتی ندارند می‌میرند.

به گزارش نما، پیاده‌روی سریع در صورتی که در دفعات کمتر و با شدت متعادل‌تر انجام شود برای سلامتی مفید است اما زیاده‌روی کردن در این ورزش می‌توانند احتمال مرگ را افزایش دهد.

طبق مطالعات جدید انجام پیاده‌روی سریع در صورت زمان کوتاه‌تر می‌تواند بهتر باشد. طبق بررسی‌هایی که بر روی افرادی که به طور مرتب پیاده‌روی سریع انجام می‌دهند شده، میزان مرگ و میر در افرادی که پیاده‌روی سریع زیاد و شدید انجام می‌دهند با افرادی که زندگی ساکن دارند یک سال است اما افرادی که پیاده‌روی سریع در زمان کوتاه‌تر و با شدت کمتر انجام می‌دهند میزان مرگ و میر کمتری دارند.

طبق مطالعات منتشر شده در مجله کالج آمریکایی تخصصی قلب، انجام پیاده‌روی سریع در میزان کمتر بهتر است. محققان برای انجام این مطالعات 5 هزار و 48 نفر را مورد بررسی قرار دارند و میزان فعالیت آن‌ها را پرسیدند. سپس هزار و 98 نفر فرد سالم که پیاده‌روی سریع انجام می‌دادند و 413 فرد سالم که فعالیتی نداشتند را برای 12 سال تحت نظر داشتند.

در این مطالعات ساعات پیاده‌روی سریع، دفعات انجام آن و سرعت افراد در 12 سال بررسی شد. بررسی‌ها نشان داد افرادی که با شدت زیاد و به دفعات زیاد پیاده‌روی سریع انجام می‌دهند به اندازه افرادی که فعالیتی ندارند می‌میرند.

پیاده‌روی سریع به مدت یک ساعت تا 2 ساعت و نیم در هفته باعث کاهش خطر مرگ می‌شود. بهترین میزان دفعات انجام پیاده‌روی سریع در هفته کمتر از 3 بار است. پیاده‌روی سریع باید با شدت متعادل انجام شود و نباید خیلی سریع باشد و به بدن فشار بیاورد.

مدیر این تحقیقات می‌گوید پیاده‌روی سریع به خودی خود یک ورزش شدید محسوب می‌شود. اگر ورزشکاران این ورزش را با شدت و سرعت خیلی بالا انجام دهند شدت ورزش بسیار شدید می‌شود.

اگر این ورزش خیلی شدید انجام شود مشکلات قلبی – عروقی ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهیم احتمال مرگ را کاهش دهیم و زندگی سالم‌تری داشته باشید پیاده‌روی سریع را در دفعات کمتری در هفته انجام دهید و با شدت و سرعت متعادل این ورزش را در برنامه خود داشته باشید. بیشتر از این غیر ضروری است و می‌تواند حتی مضر باشد.

۱۳۹۳/۱۱/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...