نسخه چاپی

افشاگری درباره روابط نزدیك تركیه با داعش

یك عضو فراری داعش در گفتگو با نشریه نیوز ویك اعلام كرده است كه داعش با ارتش تركیه همكاری نزدیكی دارد و در حمله به شمال سوریه با هماهنگی ارتش تركیه از خاك این كشور استفاده كرده است.

به گزارش نما به نقل از کردپرس، CNNturk نوشت: بر اساس اخبار منتشر شده در نشریه Newsweek، یک عضو پیشین داعش به نام "عمر" ادعاهای سنگینی علیه ارتش ترکیه مطرح کرده است.

این شخص که یکی از ثروتمندان و سرمایه گذاران شمال عراق بوده است برای جنگ در صفوف "ارتش آزاد سوریه" به این کشور سفر کرده بود و بعد از مدتی به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) پیوسته است. وی در منطقه "رقه" که به عنوان مقر دولت اسلامی عراق و شام محسوب می شود وظیفه اطلاعاتی و خبررسانی را بر عهده داشته است. وی در حین حمله دولت اسلامی عراق و شام به منطقه کردنشین شمال سوریه فرار کرده و به نیروهای کرد پناه برده بود.

این عضو سابق داعش، در ادعاهای خود عنوان کرده است: در حمله نیروهای نظامی داعش به منطقه کردنشین شمال سوریه این نیروها به صورت کاروان های مجزا از خاک ترکیه وارد این منطقه می شدند و ارتش ترکیه نیز از این موضوع آگاه بوده و به آنان اجازه این عبور را داده است.

وی می افزاید: فرماندهای داعش به ما می گفتند نترسید زیرا با ترکیه همکاری نزدیکی داریم. دولت اسلامی عراق و شام، ارتش ترکیه را به خصوص در حمله به شمال سوریه و جنگ با کردهای این منطقه متحد خود به حساب می آورد. کردها برای داعش و ترکیه دشمن مشترکی بودند. داعش ترکیه را متفق خود به حساب می آورد زیرا نیروهای نظامی داعش تنها از خاک ترکیه می توانستند وارد منطقه کردنشین سوریه شوند.

این عضو داعش اظهار کرد: یک روز در حال گذر از مرز جیلان پینار ترکیه بودیم که نورافکن های نیروهای مرزی ترکیه بر روی ما متمرکز شد. فرمانده ما دستور داد «آرامش خود را حفظ کنید، موقعیت خود را حفظ کرده و به هیچ عنوان به روشنایی نگاه نکنید». از بیسیم به زبان ترکی عباراتی گفته شد. 10 دقیقه بعد روشنایی از روی ما برداشته شد. فرمانده نیز به ما دستور پیشروی داد. عبارات گفته شده در بیسیم اجازه عبور امن ما از مرز ترکیه به شمال سوریه بود.

۱۳۹۳/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...