نسخه چاپی

اعتراض به ورود ببر سفید به باغ وحش ارم

یك فعال حقوق حیوانات با اشاره به تلفات تعداد زیادی از گربه سانان در باغ وحش ارم در سال های اخیر، ورود ببر سفید به این باغ وحش را نمونه بارز تجارت حیوانات در كشور عنوان كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر: یک فعال حقوق حیوانات با اشاره به تلفات تعداد زیادی از گربه سانان در باغ وحش ارم در سال های اخیر، ورود ببر سفید به این باغ وحش را نمونه بارز تجارت حیوانات در کشور عنوان کرد.

سپهر سلیمی افزود: در حال حاضر قاچاق حیات وحش یکی از پرسودترین تجارت های غیر اخلاقی در دنیاست که متأسفانه گریبان کشورما را هم گرفته است.

به گفته وی، نگاه کالاگونه و منفعت طلبانه انسان ها به حیوان باعث شده که در جهت کسب منافع مادی هر نوع ستمی در حق حیوانات روا دارند که باغ وحش داری یکی از مهمترین اشکال آن است.

سلیمی اظهار داشت: حامیان حقوق حیوانات همواره تاکید کرده اند که خرید و فروش حیوانات وحشی یکی از مفاسد جانبی باغ وحش ها و سیرک هاست که گاهی درآمدهای بسیار خوبی را عاید فروشندگان می کند.

اعتراض به ورود ببر سفید به باغ وحش ارم

این فعال حقوق حیوانات با بیان اینکه این چرخه در خدمت باغ وحش داران و به ضرر حیوانات است تصریح کرد: صاحبان باغ وحش ها حیوانات را از خارج از کشور وارد می کنند، در باغ وحش های داخل تکثیر می کنند و حیوانات تازه به دنیا آمده را به باغ وحش های دیگر می فروشند و این چرخه آزار حیوانات ادامه دارد.

وی با اشاره به سوزاندن شیرها، مرگ ببر سیبری و خفه شدن ببر بنگال در باغ وحش ارم تأکید کرد: مجموعه این عوامل موجب شد این باغ وحش لقب قتلگاه گربه سانان بزرگ را به خود بگیرد با این حال باز هم شاهد ورود گونه های جدید به این باغ وحش هستیم.

سلیمی با اشاره به ورود ببر سفید و گربه سان دو رگه‌ به باغ وحش ارم که تکثیر و نگهداری آن در باغ وحش‌های استاندارد جهان ممنوع است، گفت: وقتی باغ وحش ارم توان نگهداری از این حیوانات را ندارد چرا گربه سان بزرگ جدیدی به مجموعه خود اضافه می کند.

این فعال حقوق حیوانات یادآور شد: سازمان حفاظت محیط زیست برخورد منفعلانه ای با این موضوع دارد و به اتفاقاتی که در این باغ وحش برای گربه سانان رخ داده است اهمیت نمی دهد. در این مورد برخورد سازمان حتی از ادارات کل سازمان هم ضعیف تر است چراکه برای مثال پس از مرگ و میر شیرهای باغ وحش اصفهان و اعتراضات حامیان حیوانات باغ وحش اصفهان برای همیشه از نگهداری حیواناتی مثل شیر و خرس انصراف داد.

وی افزود: از سال 2011 تا 2014 تعداد ببرهای کشور هندوستان در محیط طبیعی بیش از 500 عدد افزایش پیدا کرده ولی ما همچنان درگیر آیین نامه ها و مقررات برای ساماندهی وضعیت حیات وحش هستیم و توان مدیریت باغ وحش ها را نداریم.

سلیمی اظهار داشت: در باغ وحش ارم تغییرات ایجاد شده در جایگاه ها و یا به دنیا آمدن حیوانات جدید با تبلیغات و هیاهوی فراوان همراه است اما وقتی حیوانی می میرد یا قرار است حیوانی جدیدی وارد شود هیچ کس مسئولیتی قبول نمی کند.

به اعتقاد وی، اگر برای سوزاندن شیرها عده ای بازخواست می شدند و سوال های متعدد حامیان حقوق حیوانات در مورد خفه شدن ببر بنگال پاسخ داده می شد امروز شاهد ورود گونه های جدید نبودیم.

این فعال حقوق حیوانات با اشاره به اینکه باغ وحش داران همواره تلاش می کنند حفظ گونه های جانوری و یا مسائل آموزشی را بهانه ای برای کار خود عنوان می کنند گفت: اما ورود ببر سفید عملاً کذب بودن این ادعاها را آشکار می کند و نشان می دهد که باغ وحش ارم در حقیقت به مثابه یک سیرک عمل می کند که هدفی جز بهره برداری اقتصادی از حیوانات ندارد.

۱۳۹۳/۱۱/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...