نسخه چاپی

پاسخ وزیر ارشاد به شایعه‌ یك بركناری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شایعه‌هایی كه درباره بركناری علی شجاعی صائین از مدیریت اداره كتاب مطرح شده بود پاسخ داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شایعه‌هایی که درباره برکناری علی شجاعی صائین از مدیریت اداره کتاب مطرح شده بود پاسخ داد.

علی جنتی گفته حکم برکناری علی شجاعی صائین از مدیریت دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی را خودش نوشته و به سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی‌اش، داده است.

وزیر ارشاد درباره علت این برکناری نیز گفته بخشنامه‌ای به مدیران وزارت ارشاد ابلاغ شده که شجاعی صائین آن را رعایت نکرده و در پی همین تخلف برکنار شده است.

جنتی همچنین درباره این‌که آیا این بخشنامه به ممنوعیت مصاحبه با رسانه‌ها مربوط می‌شده، این موضوع را رد کرده است.

وزیر ارشاد شایعه‌های مطرح‌شده از سوی برخی رسانه‌ها را هم که علت برکناری شجاعی صائین را ندادن مجوز نشر به کتاب یکی از مدیران وزارت ارشاد عنوان می‌کردند رد کرده است.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی مهدوی‌راد - رییس و سخنگوی هیأت نظارت بر نشر کتاب - چند روز پیش با اشاره به آن‌چه در فضای رسانه‌یی آمده مبنی بر این‌که علی شجاعی‌ صائین (مدیر اداره کتاب) به دلیل ایستادگی در برابر نشر برخی از کتاب‌ها و تفاوت اساسی در دیدگاه با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (سیدعباس صالحی) برکنار شده است در سخنانی گفته بود: این موضوع کاملاً خلاف واقع و از پایه دروغ است و بنده به عنوان رییس هیأت نظارت بر کتاب آن را تکذیب می‌کنم.

۱۳۹۳/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...