نسخه چاپی

استخدام به شرط بی سوادی!

گاهی در تاریخ حوادثی پیش می آید كه برای همه جالب است. در جریان جنگ جهانی دوم آلمانی ها چیزی نمانده بود كه به یك سلاح مخرب یعنی بمب اتم دست پیدا كنند و اگر این بمب به دست آنها می افتاد معلوم نبود چه بلایی سر دنیا می آوردند.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبر: گاهی در تاریخ حوادثی پیش می آید که برای همه جالب است. در جریان جنگ جهانی دوم آلمانی ها چیزی نمانده بود که به یک سلاح مخرب یعنی بمب اتم دست پیدا کنند و اگر این بمب به دست آنها می افتاد معلوم نبود چه بلایی سر دنیا می آوردند.

با ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم، امریکای ها برای جلوگیری از قدرت یابی بیشتر آلمان با کمک انگلستان و کانادا پروژه ای را به نام پروژه ی منهتن که بسیار سری بود به مرحله ی اجرا در آورد.

آمریکایی ها برای این پروژه در سال 1943حدود 3000میلیارد دلار خرج کرد ند. البته دلار آن زمان خیلی ارزان تر از الان بود ولی در زمان خود هم این مبلغ پول بسیار زیادی بود.

خلاصه پروژه ی منهتن خیلی زودتر از پروژه ی آلمانی ها به مرحله اجرا در آمد و آمریکایی ها سه بمب اتمی ساختند و دوتای آن را در ژاپن به کار بردند و آن کشور را وادار به تسلیم نمودند و سومی را هرگز به کار نبردند.

این پروژه در میان تدابیر شدید امنیتی اجرا شد و جاسوسان آلمانی به آن پی نبردند، البته آمریکایی ها باید مواظب جاسوسان روسی نیز می بودند.

جالب است بدانید که طی این پروژه و زمانی که بمب های اتمی در مکزیکو آماده می شد تمام چند هزار کارگر و کارمندی که پروژه را پیش می بردند مطلقا بی سواد بودند !

نامه ها و مدارکی که در این مرکز ردو بدل می شد فوق محرمانه بودند و اگر کارکنان منهتن سواد خواندن و نوشتن داشتند از آن با خبر می شدند وممکن بود اطلاعات به بیرون درز کند.

بنا براین شرط اول استخدام افراد در این پروژه این بود که بی سواد باشند البته فقط ادعای بی سوادی کافی نبود در این پروژه تیم زبده ی از کارشناسان تشکیل شده بود که باید با بررسی زندگی متقاضیان و تحقیق درباره آنها از بی سواد بودنشان مطمئن می شدند.

۱۳۹۳/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...