نسخه چاپی

ورود یك شبكه اجتماعی جدید به دنیای مجازی

شبكه اجتماعی ((خونبخش)) ویژه اهداكنندگان خون سازمان انتقال خون ایران، راه اندازی شد.

به گزارش نما ، شبکه اجتماعی ((خونبخش)) با همکاری سازندگان نرم افزار بیسفون و روابط عمومی سازمان از روز گذشته به صورت رسمی آغاز بکار کرد.

دکتر بابک یکتاپرست مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران هدف از راه اندازی این شبکه اجتماعی را استفاده از ظرفیت فناوری الکترونیک برای ایجاد ارتباط سریع و کارآمد با اقشار مختلف اجتماع در مسیر ترویج فرهنگ اهدای خون عنوان کرد. وی افزود با توجه به جذابیت روزافزون شبکه های مجازی برای گروه های مختلف مخاطبان به ویژه جوانان و نوجوانان، بهره گیری از این ظرفیت راهکار ارزشمندی در جهت ارائه پیام های ترویجی و فرهنگ سازی اهدای خون در نسل جوان خواهد بود.

وی ضمن تقدیر از همکاری صمیمانه مجموعه ایمن پردیس و بيستاك به ویژه تیم اجرایی نرم افزار بیسفون، اظهار امیدواری کرد این شبکه اجتماعی بتواند به یک فضای صمیمی برای به اشتراک گذاشتن پیام های مرتبط با فرهنگ سازی اهدای خون تبدیل شده و کانالی باشد برای بیان انتقادات، پیشنهادات و دیدگاه های اهداکنندگان بزرگوار.

مهندس محمد والی نژاد کارشناس فناوری اطلاعات سازمان انتقال خون ایران نیز در این زمینه گفت با رشد روز افزون استفاده از تلفن های هوشمند، برنامه های متنوعی در این خصوص تولید و روانه بازار شده است که طبیعتاً هر یک مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده اند. نرم افزار شبکه اجتماعی بیسفون یک نرم افزار بومی است که با توجه قابلیت ایجاد ارتباط بین مخاطبین از جمله ارسال پیام، صوت، ویدیو و یا حتی تماس صوتی این امکان را برای سازمان فراهم می سازد تا با ایجاد یک بستر ارتباطی دوطرفه ضمن دریافت نظرات و پیشنهادات مخاطبان، نسبت به پاسخگویی به این عزیزان در قالب پیام های عمومی و خصوصی اقدام نماید. این نرم افزار همچنین داری قابلیت جدیدی به عنوان چنل (کانال) است که امکان انتشار مطالب ترویجی اهدای خون در قالب های متنوع متن، تصویر و ویدئو را امکان پذیر می سازد.

وی افزود: استفاده از بستر شبکه های اجتماعی برای ترویج فرهنگ اهدا با توجه به تهدیدات امنیتی نرم افزارهای شبکه های اجتماعی خارجی تا کنون به شکل گسترده به کارگیری نشده، اما راه اندازی نرم افزار شبکه اجتماعی بیسفون، فرصت ارزشمندی بود برای حضور سازمان در عرصه فضای مجازی که شاهد آغاز بکار رسمی این شبکه اجتماعی هستیم.

مهندس حنانه حاج سید جوادی مدیر عامل شرکت ایمن پردیس و مدیر پروژه این شبکه اجتماعی در خصوص امکانات این شبکه اجتماعی ایرانی و پنلی که به سازمان انتقال خون اختصاص داده است، گفت: فعالیت گسترده مردم در شبکه های اجتماعی گوناگون سبب شده است حجم وسیعی از اطلاعات بدون امکان تایید و تکذیب و اطمینان از صحت و سقم آن در دسترس عمومی قرار گیرد. این اطلاعات بدون فیلتر تخصصی و دروازه بانی خبر که در سایر رسانه ها وجود دارد با اهداف گوناگون در شبکه های اجتماعی منتشر می شود که می تواند تبعات گوناگونی داشته باشد.

وی پیامهای موجود در شبکه های اجتماعی را غیرعلمی و غیر تخصص و برخی نرم افزارهای در دسترس را فاقد با علمی دانست و گفت: سازمان انتقال خون یک منبع اطلاع رسانی مهم در جهت ترویج فعالیت های انساندوستانه و انتشار مطالب علمی مورد توجه عموم در حوزه سلامت است به همین دلیل پنلی را بدون چشمداشت مادی در اختیار این سازمان قرار داده ایم و امیدواریم این حرکت گامی باشد برای ارتقای دانش و آگاهی هموطنانمان در زمینه سلامت خون و همچنین تامین خون مورد نیاز بیماران نیازمند.

به گزارش مهر تمامی کسانی که دارای گوشی هایی با سیستم عامل ای فون و اندروید هستند، می‌توانند با دریافت رایگان نرم افزار بیسفون (ازسایت سازمان و کانال های رسمی دریافت نرم افزارهای اندرویدی) نسبت به فعال سازی و ارتباط با شبکه مجازی خونبخش اقدام نمایند.

۱۳۹۳/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...