نسخه چاپی

ایجاد سازمان امنیت سایبری جدید در آمریكا

یك مقام آمریكایی خبر داد كه این كشور در حال ایجاد سازمان امنیت سایبری جدید است.

به گزارش نما رویترز نوشت، دولت آمریکا در حال ایجاد سازمان جدیدی برای نظارت بر تهدیدات امنیت سایبری بوده تا اطلاعات مربوط به طیفی از خطرات را تجزیه و تحلیل کند.
این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: "مرکز همگرایی اطلاعاتی تهدید سایبری" مرکز اطلاعاتی خواهد بود که نقاط میان تهدیدات سایبری مختلف را مرتبط کرده تا سازمان‌های مربوطه از اینگونه تهدیدات در نزدیک‌ترین زمان ممکن آگاه شوند.
پس از حملات سایبری اخیر به شرکت سونی پیکچرز، اوباما امنیت سایبری را در صدر دستور العمل‌های سال 2015 خود قرار داد. اوبامای دموکرات معتقد است که امنیت سایبری زمینه‌ای است که می‌تواند در آن با جمهوری‌خواهان کنگره همکاری کند.
هدف مرکز همگرایی اطلاعاتی تهدید سایبری جریان بدون درز اطلاعات میان مراکز گوناگون از جمله آنهایی که مسئول به اشتراک گذاشتن اطلاعات با بخش خصوصی هستند، می باشد.
چند روز پیش صفحه توئیتر و یوتیوب رسمی فرماندهی مرکزی آمریکا توسط گروه داعش هک شد.
هک شدن صفحه رسمی توئیتر سنتکام زمانی انجام شد که "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا درباره اهمیت "امنیت سایبری" صحبت می‌کرد.
طرفداران داعش در صفحه سنتکام در توئیتر نوشتند که "سایبر خلیفه" به جهاد سایبری خود ادامه می‌دهد.
آنها همچنین طی تهدیدی در این صفحه نوشتند: نظامیان آمریکایی، ما داریم می‌آییم. پشت سرتان را نگاه کنید.
داعش در این صفحه در پیام تهدیدآمیز دیگری نوشته است: ما متوقف نخواهیم شد. ما همه چیز را درباره شما، همسرانتان و فرزندانتان می‌دانیم. داعش قبلا نیز اینجا بوده، ما در رایانه‌های شما و در تمامی پایگاه‌های نظامی شما هستیم.
هکرها لیستی از ژنرال‌ها و نشانی‌های مرتبط با آنها را نیز منتشر کردند.

منبع: تسنیم

۱۳۹۳/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...