نسخه چاپی

3 دانشجوی مسلمان در آمریكا كشته شدند

عکس خبري -3 دانشجوي مسلمان در آمريکا کشته شدند

سه دانشجوی مسلمان آمریكایی در نزدیكی دانشگاه «كارولینای شمالی» در «چپل هیل» به ضرب گلوله یك قاتل 46 ساله كشته شدند اما رسانه‌های آمریكایی درباره آن سكوت كرده‌اند یا آن را كم‌رنگ پوشش دادند.

به گزارش نما به نقل از فارس، سه دانشجوی آمریکایی 23 ساله، 21 ساله و 19 ساله (زن، شوهر و خواهر) در نزدیکی دانشگاه «کارولینای شمالی» در «چپل هیل» مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و کشته شدند.

طبق این گزارش، ظاهراً فرد مسلح خود را به پلیس معرفی کرده است و پلیس می‌گوید که دیگر تهدیدی متوجه بقیه افراد نیست.

انگیزه این فرد مسلح مشخص نیست اما ظاهراً تنفر از جامعه مسلمانان یکی از علل این حادثه است. این حادثه هنوز آنچنان که باید، در رسانه‌های آمریکایی بازتاب داده نشده است.

به همین دلیل، سکوت یا پوشش خبری ضعیف درباره این حادثه، مسلمانان بخصوص اعراب مسلمان را بشدت خشمگین کرده است. این نارضایتی بخوبی در فضای مجازی قابل مشاهده است. در همین خصوص کاربران عربی‌زبان توئیتر با راه‌اندازی هشتگ «#ChapelHillShooting» نارضایتی خود را در خصوص بی‌احترامی به مسلمانان و بی‌توجهی رسانه‌ها به جامعه مسلمان، نشان دادند.

یک حساب توئیتری به نام «ضاری بن طواله» در این خصوص نوشت: به نظر می‌رسد رسانه‌های غربی اصلا تمایلی ندارند که نشان بدهند یک مسلمان قربانی حمله مسلحانه شده است و به جای آن روی سلاح و فرد مسلح تمرکز می‌کنند.

«البراء العوهلی» دیگر اکانت توئیتری نوشت: نزدیک به 8 ساعت از کشته شدن این سه نفر در کارولینای شمالی می‌گذرد اما رسانه‌های آمریکایی این مسئله را نادیده گرفته‌اند.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکیی، «کریگ استفن هیکس» قاتل 46 ساله خود را به مأموران پلیس معرفی کرده و به قتل درجه اول محکوم شده است.



همچنین حساب توئیتری «عبدالله العصیمی» نوشت: خون عرب‌ها در این زمانه بی‌ارزش شده است. اگر مقتولان آمریکایی و در خاک یک کشور عربی می‌بودند، دنیا را به هم می‌ریختند.

حساب توییتری دیگری به نام «بسمه»، ضمن بیان اینکه سه مسلمان با خونسردی تمام کشته شده‌اند نوشت: البته که می‌گویند این اقدام، شخصی است و نمی‌توان آن را به همه جامعه آمریکا تعمیم داد اما مسئولیت حادثه شارلی ابدو را بر گردن کل عرب‌ها می‌اندازند.

بسمه با کنایه آشکار به حادثه شارلی ابدو که آن را به اسلام مرتبط کردند یا با کنایه آشکار به عادت آمریکایی‌ها به روانی و دیوانه خواندن قربانیان افزود: حتماً این حادثه ارتباطی هم به دین و مذهب کشته شدگان نداشته یا حتماً (قاتل) عقب‌مانده ذهنی بوده پس طبیعی است که هیچ تظاهراتی علیه آن برگزار نخواهد شد و رؤسای جمهور هم برای کمک به مقتولان به آمریکا پرواز نخواهند داشت.

۱۳۹۳/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...