نسخه چاپی

انتقال 5 زندانی ایرانی به كشور

در ادامه تلاش‌‌های به عمل آمده توسط سفارت ایران در بانكوك و در راستای اجرای توافقنامه انتقال محكومان بین دو كشور صبح امروز 5 زندانی ایرانی در زندان‌های تایلند برای انتقال به ایران تحویل نماینده رسمی سفارت كشورمان شدند.

به گزارش نما به نقل از فارس،‌ در ادامه تلاش‌های به عمل آمده از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تایلند و در راستای اجرای توافقنامه انتقال محکومان بین دو کشور صبح امروز (پنجشنبه) طی مراسمی در محل زندان بانخوان 5 زندانی ایرانی در زندان‌های تایلند به منظور انتقال به داخل کشور تحویل نماینده رسمی سفارت کشورمان در بانکوک شدند.

بر اساس این گزارش قرار است این 5 نفر امشب به تهران منتقل و برای گذراندن باقیمانده دوران محکومیت خود تحویل مقامات قضایی کشورمان شوند.

با انتقال این افراد از سال گذشته تاکنون 16 زندانی ایرانی از جمله 3 نفر از زنان از زندان‌های تایلند به داخل کشور منتقل شده و اقدامات قانونی برای تعدادی دیگر که مشمول مفاد این توافقنامه خواهند شد در حال اجرا و پیگیری است.

به گزارش فارس، در حال حاضر بیش از 170 زندانی ایرانی در زندان‌های مختلف تایلند به سر می‌برند که جرم اغلب آنها قاچاق و حمل مواد مخدر است که با توجه به مقررات و قوانین سختگیرانه دولت تایلند در مبارزه با موادمخدر، تعداد قابل توجهی از این زندانیان به حبس‌های ابد و یا طویل‌المدت محکوم شده‌اند.

حسین کمالیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در بانکوک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از هموطنان ایرانی که قصد عظیمت به تایلند را دارند خواست که ضمن هوشیاری مراقب ترفندهای باندهای فعال قاچاق موادمخدر در منطقه باشند و برای پرهیز از بروز هر مشکلی به قوانین و مقررات کشور میزبان احترام بگذارند.

سفیر ایران همچنین گفت که اقدامات قانونی برای تعداد دیگری از زندانیان ایرانی که مشمول مفاد این توافقنامه هستند در حال اجرا و پیگیری است.

۱۳۹۳/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...