نسخه چاپی

احمدی‌نژاد: موضوع هسته ای برای ما فراحزبی است

رئیس جمهور سابق كشورمان گفت: موضوع هسته ای برای ما مسئله‌ای ملی، فراحزبی و فرا سیاسی است. ایران، معاهده عدم گسترش تسلیحات هسته‌ای را امضا كرده و هدف از برنامه اتمی نیز تنها تولید انرژی هسته‌ای است نه سلاح. همانگونه كه انرژی هسته‌ای حق هر كشوری است، حق مسلم ایران نیز می‌باشد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمود احمدي‌نژاد در گفتگو با شبکه "تي‌آر‌تي" ترکيه با تاکيد بر اينکه ترکيه و ايران به عنوان دو قدرت بزرگ منطقه‌اي بايد دست در دست يکديگر حرکت کنند، گفت: برخي قصد ايجاد نفاق ميان کشورهاي اسلامي را دارند که نبايد در اين دام بيفتيم.

احمدي‌نژاد با اشاره به حملات نظاميان صهيونيست به مسجدالاقصي افزود: بيت‌المقدس، مکان مقدس همه مسلمانان است. اتفاقاتي که اخيرا در مسجد الاقصي رخ داد، همه ما را از درون جريحه دار کرد وصهيونيست‌ها را هرگز نخواهيم بخشيد. در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين، خون ها ريخته مي‌شود. ترکيه نيز به شکلي واقعي از فلسطين حمايت مي‌کند و اين نيز مايه افتخار است.

وي همچنين گفت: تُرکها ملتي معظم، محترم و خواهان آزادي و عدالت هستند و در همين راه نيز به مبارزه مي‌پردازند. جمعيت هردو کشور ايران و ترکيه نزديک به ۸۰ ميليون نفر و بسيار جوان است. اين دو ملت بزرگ جهان اسلام، اگر دست در دست يکديگر گام بردارند، قادر به انجام کارهاي بزرگي هستند.

۱۳۹۳/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...