نسخه چاپی

ناظران: داعش حال و روز بدی دارد

گزارش‌های رسیده از شهر "رقه" سوریه حاكیست كه گروه تروریستی داعش پس از فرار ده ها نفر از عناصرش دچار سردرگمی و تشتت شده و ابو بكر البغدادی سركرده ارشد آن نیز منزوی شده است.

به گزارش نما به نقل از العالم، گزارش‌های رسیده از شهر "رقه" سوریه حاکیست که گروه تروریستی داعش پس از جدایی و فرار ده ها نفر از عناصرش و پیوستن آنها به گروههای مسلح رقیب، دچار کمبود شدید عاملان انتحاری شده و ابو بکر البغدادی سرکرده ارشد گروه داعش نیز منزوی شده است .

ناظرانِ فعالیت و عملکرد گروه تروریستی داعش معتقدند که این گروه دیگر قادر به جلب اطمینان دیگران به منظور اجرای عملیات انتحاری نیست.

روزنامه "دیلی میل" انگلیس نوشت: گردان موسوم به "کتیبه الشهداء" که مامور اجرای عملیات انتحاری است، شاهد شورش بوده و این ضربه ای سهمگین به سرکردگان داعش است که برای انجام عملیات انتحاری، جنگجو استخدام کرده اند.

این روزنامه به نقل از "ابو محمد" یکی از منابع در داخل شهر رقه به عنوان مقر اصلی داعش افزود: رقه بسیار متشنج است. گروه داعش در روزهای اخیر شاهد جدایی عناصرش بوده است که عمدتا عاملان انتحاری می باشند. این انشعاب، ضربه ای دردناک به داعش است.

وی افزود: هر شخصی که حین فرار دستگیر شود، بدون محاکمه اعدام می شود و داعش پست های بازرسی در جاده ها ایجاد کرده تا مانع از فرار انتحاری ها شود.

ابومحمد تصریح کرد: گروه داعش جنگجویان خارجی را برای انجام ماموریت های انتحاری انتخاب می کند زیرا بدون هیچگونه تجربه رزمی به سوریه می آیند و اجرای عملیات انتحاری نیازی به تجربه جنگی زیادی ندارد.

روزنامه دیلی میل به نقل از فعالان معارض نوشت: داعش پس از آنکه بخش های زیادی از اراضی را در هفته های اخیر از دست داد و مجبور شد شهر "عین العرب" در سوریه نیز پس دهد، با بحران گسترده ای مواجه شده است.

این فعالان افزودند: ابو بکر البغدادی سرکرده ارشد داعش در زمان حاضر منزوی شده و حتی ستاد فرماندهی اش هدف قرار گرفته است.

یک مسئول آمریکایی که به نام وی اشاره نشد، گفت: وجود تردید درخصوص ادامه نبرد برای کنترل شهر عین العرب، در نهایت به عقب نشینی تروریست های داعش به روستاهای اطراف شهر انجامید و در مرحله بعدی نیز نیروهای کرد آنان را به عقب نشینی به طرف امکان دیگر در شمال سوریه وادار ساختند.

۱۳۹۳/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...