نسخه چاپی

قتل یك مسلمان زیر شكنجه‌ پلیس فرانسه

پلیس فرانسه یك جوان افغان را پس از حادثه «شارلی ابدو» به اتهام مسلمان بودن بازداشت و در زیر شكنجه‌های شدید وی را به قتل رساند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، پلیس فرانسه یک جوان افغان به نام «شاه محمد» را در 2 ژانویه سال جاری میلادی که به اتهام مسلمان بودن و به اتهام همکاری با حمله کنندگان مجله موهن «شارلی ابدو» بازداشت کرده بود پس از شکنجه‌های بسیار به قتل رساند.


«عبدالرحیم حسنی» برادر این جوان افغان نیز که توسط پلیس فرانسه دستگیر شده بود به رسانه‌ها گفت: برادرم زمانی که در بازداشت پلیس فرانسه بود به علت شکنجه‌های فراوان و شدت صدمات وارده سرانجام در 3 فوریه سال جاری میلادی به قتل رسید.

وی تاکید کرد: پلیس فرانسه مسئول قتل برادرم است و باید در برابر آن پاسخگو باشد. حسنی افزود: درخواست پناهندگی شاه‌محمد برادرم یک سال پیش توسط دولت فرانسه پذیرفته شده بود و وی به عنوان یک شهروند در این کشور زندگی می‌کرد.

وی اظهار داشت: از رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان و مقامات دولت فرانسه می‌خواهم که به موضوع قتل برادرم شاه‌محمد هرچه سریع‌تر رسیدگی کنند.

قتل این جوان افغان توسط پلیس فرانسه در حالی مطرح می‌شود که مقامات وزارت امور خارجه افغانستان از بوقوع پیوستن این حادثه ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

«شکیب مستغنی» سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: این وزارتخانه پس از دریافت اطلاعات تکمیلی از سوی سفارت افغانستان در پاریس پایتخت فرانسه گزارش خود را اعلام خواهد کرد.

۱۳۹۳/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...