نسخه چاپی

بازی سعید حدادیان در نقش عمروعاص!

نخستین كنگره شعر «جانباز شهید» با حاشیه‌های خواندنی همراه بود.

به گزارش فارس، نخستین کنگره شعر جانباز شهید با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و مجتبی رحمان دوست نماینده مجلس در تالار محراب برگزار شد.

* در این مراسم کلیپی با موضوع دفاع مقدس و حضور جانبازان در بیمارستان پخش شد.

در ادامه این کلیپ سخنان مقام معظم رهبری پیرامون جانبازانی که پس از سال‌ها جانبازی به شهادت می‌رسند پخش شد که رهبر فرزانه انقلاب در این کلیپ این موضوع را ویژه خواندند.

در این کلیپ همچنین ابراز احترام به پرستاران و همسرانی که همانند پروانه گرد جانبازان می‌چرخند و فراهم شدن آسایش آنها لازم دانسته شد.

* اجرای این برنامه برعهده سعید بیابانکی بود که در میانه اعلام برنامه‌ها اشعاری در راستای شهید و جانبازان قطع نخاعی قرائت می‌کرد.

وی این برنامه را به همت وزارت ارشاد معرفی کرد ضمن اینکه یادآور شد جانبازانی که رفته‌اند کاری حسینی کرده‌اند و بر ماست که کاری زینبی کنیم و پیام آنها را به گوش جهانیان برسانیم.

* پس از سخنان قاضی‌زاده یک شاعر پیشکسوت از استان زنجان به نام «ولی‌الله کلامی» مطروحه خود را خواند.

وی در ادامه شعری ترکی با مضمون جانباز قرائت کرد که حاضران را به وجد آورد. در پاسخ به این ابراز احساسات حاضران در بیان قافیه‌ها عنوان کرد: از حضار فارسی‌زبان که زبان آذری را نمی‌دانند عذرخواهی می‌کنم این ابراز احساسات حاضران آذری همواره بوده است. این احساسات شهر ما را حسینی کرده است.

* در ادامه چند شاعر جوان که از برگزیدگان این جشنواره بودند به شعرخوانی پرداختند در این بخش افرادی چون محمدحسین ملکیان از اصفهان، عالیه محرابی از یزد، آرش پورعلیزاده از رشت، احمدرضا قدیریان از یزد، عفت خادمی از نیشابور، علیرضا رجبعلی‌زاده از کاشان، مجید سعدآبادی، رضا اسماعیلی از تهران، رضا نیکوکار از رشت، علی سلیمانی از همدان،‌ علی فردوسی، عبدالرضا مروتی و جواد شیخ‌الاسلامی ابیاتی را در راستای جانباز شهید قرائت کردند.

جواد شیخ‌الاسلامی در این مراسم شعری را به «شهید مصطفی احمدی روشن» تقدیم کرد و از جانباز اعصاب و روانی سخن گفت که در کنار او حاضر می‌شود و به ثبت خاطراتش می‌پردازد.

* در این مراسم همچنین محمود اکرامی‌فر شعری با مطلع آن روزها که گم شد و راز می‌شوند از امتداد چشم تو آغاز می‌شوند را تقدیم کرد.

وی در ادامه گفت: از مثنوی 300 بیتی، 5 بیت را با مضمون ورود حضرت عباس (ع) به شط و خروج آفتابی علمدار کربلا می‌خوانم.

در این مراسم همچنین از دو کتاب با حضور مرتضی آقاتهرانی، سیدمحمد حسینی، مجتبی رحمان‌دوست و دبیران علمی و اجرایی رونمایی شد؛ نام این دو کتاب «جامی زخم‌خانه دل» و «به رنگ شقایق» بود.

* سیدبشیر حسینی به نمایندگی از انجمن نیر قم که تعداد بسیاری از آنها در مراسم حاضر بودند شعر خواند.

* سعید حدادیان مداح و شاعر اهل‌بیت از میهمانان ویژه این مراسم بود.

بیابانکی پیش از دعوت از حدادیان اینگونه سخن گفت که برخی در کنار نویسندگی، بازیگری و کارگردانی به سرودن شعر نیز می‌پردازند، سعید حدادیان از جمله مداحانی است که هم می‌خواند و هم می‌سراید؛ سپس از این مداح اهل بیت دعوت کرد روی سن آمده و ابیاتی بخواند، حدادیان پشت تریبون حاضر شد و ضمن اشاره به اینکه در دوران دبیرستان نقش «عمروعاص» را خوب بازی کردم و در زمینه کارگردانی هنوز هم مشاوره به دوستان می‌دهم، گفت: در سال 68 نقدی بر «عروسی خوبان» نوشته‌ام، اما پیش از مداحی شعر می‌گفتم و کار و شعر را از سال 79 که دفتر ادبیات هنر نهاد رهبری به حقیر سپرده شد آغاز کردم.

* در این مراسم همچنین مصطفی محدثی خراسانی بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد. اعضای هیئت داوران عبارتند از محمود اکرامی‌فر، رضا اسماعیلی، مصطفی محدثی خراسانی بودند.

* این مراسم از ساعت 16 آغاز و تا حدود ساعت 20 به طول انجامید؛ در پایان از برگزیدگان با اهداء لوح و تندیس تقدیر شد.

۱۳۹۱/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...