نسخه چاپی

سیا: ۱۵۰ شهروند آمریكایی به داعش پیوسته‌اند

یكی از مقامات سازمان اطلاعات مركزی آمریكا اعلام كرد كه حدود ۱۵۰ شهروند آمریكایی به داعش پیوسته‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، راشاتودی، مقاماتی در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفتند که بیش از 150 شهروند آمریکایی به سوریه سفر کرده‌ و درصدد پیوستن به گروه داعش هستند.

"نیک راسموسن" مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم گفت که تعداد بی سابقه‌ای از مبارزان خارجی در راه پیوستن به گروه‌های افراطی هستند.

وی که این سخنان را در نشست استماع کمیسیون امنیت داخلی کنگره مطرح می‌کرد، گفت که حدود 20 هزار جنگجو از 90 کشور به داعش پیوسته‌اند که در این میان 3400 نفر آنها از کشورهای غربی بوده و 150 نفر نیز شهروند آمریکایی هستند.

این مقام آمریکایی اضافه کرد که مبارزان غربی که به سوریه رفتند در آنجا در حال آموزش بوده و امکان دارد برای انجام حملاتی به کشورهایشان بازگردند.

راسموسن تاکید کرد: میدان‌های نبرد در عراق و سوریه به مبارزان، تجربه‌های نبرد همانند آموزش‌هایی درباره تسلیحات و مواد منفجره می‌دهد و این مبارزان می‌توانند شبکه‌های تروریستی برای انجام حملات در غرب تشکیل دهند.

مجله "واشنگتن فری بیکن" اعلام کرد که حجم زیادی از مبارزان خارجی که وارد سوریه می‌شوند از طریق مرزهای شمالی ترکیه به سوریه می‌روند.

ترکیه با 69 کشور توافق ورود بدون ویزا داشته و به همین دلیل نقطه مناسبی برای سفر به سوریه و پیوستن به داعش به شمار می‌آید.

"مایکل اشتاینباخ" مدیر بخش مبارزه با تروریسم اف‌بی‌آی اعلام کرد که داعش به شکل فعالی از شبکه‌های اجتماعی برای انتشار افکار افراطی خود استفاده می‌کند.

اشتاینباخ در ژانویه گذشته نوار ویدیویی منتشر کرد که طی آن طرفداران خود را برای انجام حملاتی در کشورهای غربی به خصوص علیه افراد ارتش و پلیس و نیروهای امنیتی تشویق کرد.

پیشتر نیز گروه القاعده در ماه دسامبر در مجله الکترونیکی انگلیسی زبان خود، طرفدارانش در خارج را به انجام عملیات و حملات تشویق کرد و در آن مجله نحوه ساخت بمب را نیز آموزش داد.

۱۳۹۳/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...