نسخه چاپی

خوزستان فعلا بدون گرد و خاك

مدیركل هواشناسی خوزستان از جو پایدار استان در ابتدای هفته جاری خبر داد.

به گزارش نما، کورش بهادری در گفت​وگو با ایسنا، اظهار کرد: از امروز (شنبه) تا سه روز آینده جوی پایدار توام با کاهش دمای 2 تا 3 درجه​ای در استان خوزستان پیش​بینی می​شود.

وی افزود: مدل​ها نشان می​دهد که حداقل تا روز سه​شنبه پدیده خاصی از جمله پدیده گردوخاک در خوزستان نخواهیم داشت.

بهادری گفت: از آنجا که هر چه بازه زمانی پیش​بینی​ها بیشتر باشد، میزان خطای پیش​بینی افزایش می​یابد؛ سعی کرده​ایم با ارایه پیش​بینی​های سه روزه، از بروز خطا در شرایط موجود جلوگیری شود.

وی افزود: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی در سطح زمین، نفوذ زبانه پرفشار و شمالی شدن جریانات جوی را تا چند روز آینده بر روی استان نشان می‌دهد. در سطوح فوقانی جو نیز در این مدت سلول ناپایداری بر روی شرق دریای مدیترانه قرار دارد که با ارسال امواج ناپایدار بر روی منطقه موجب افزایش ابر و رگبارهای پراکنده در برخی نقاط استان خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: بر این اساس در 24 ساعته آینده آسمان استان قسمتی تا نیمه ابری همراه با غبار در بعضی ساعات توام با وزش باد و احتمال رگبار پراکنده به ویژه در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته گرم‌ترین شهر امیدیه با 28 و سردترین بستان با 6 درجه سانتیگراد بوده است. بیشینه دمای امروز اهواز به 21 و کمینه آن به 9 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

۱۳۹۳/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...