نسخه چاپی

ثروتمندترین سیاستمداران جهان

شاید كمتر كسی باشد كه با هدف ثروتمندتر شدن پابه‌عرصه پرخطر و دست‌انداز سیاست بگذارد، اما در برخی مواقع، سیاستمداران با زدوبندها به یكی از ثروتمندترین افراد روی كره‌خاكی تبدیل می‌شوند.

به گزارش جام جم آنلاین، در اینجا، فهرستی از 10 سیاستمدار ثروتمند جهان ارائه می‌شود که در میان آنهااسامی مقام‌های محلی، وزرای خارجه، اعضای کنگره و شاهزادگان برخی کشورها جلب توجه می‌کند.

عبدالله بن عبدالعزیز: نفر اول این فهرست کسی نیست بجز عبدالله بن‌عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی. برآوردها نشان می‌دهد وی دارای سرمایه افسانه‌ای 21 میلیارد دلاری است. عبدالعزیز در سال 2005 به پادشاهی این کشور ثروتمند عربی رسید. پادشاه عربستان در 7 سال گذشته، توجه اصلی خود را بر توسعه و تقویت اقتصادی شهرها متمرکز کرده است. وی همچنین چند پروژه رفاهی عظیم در شهرهای مختلف به مورد اجرا گذاشته و 2 دانشگاه نیز تاسیس کرده است.

حسن البلکیاح: سلطان بلکیاح در برونئی سکونت دارد و از سال 1976 رئیس دولت این کشور بوده است. دارایی‌های وی 20 میلیارد دلار است و عمده آن از صنعت نفت و گاز تامین می‌شود. وی مجموعه گران‌قیمتی از ماشین‌های لوکس (7هزار ماشین) را در اختیار دارد. 2 اقامتگاه رسمی وی در ایستانا و نوروالایمان از بزرگ‌ترین کاخ‌های جهان به شمار می‌آید.

مایکل بلومبرگ: بلومبرگ جایگاه سوم ثروتمندترین سیاستمدار جهان را به خود اختصاص داده است. مایکل بلومبرگ، موسس و مالک شرکت اطلاع‌رسانی و خبری مالی بلومبرگ آمریکاست. هم‌اکنون این موسسه 3میلیون مشترک دارد. ثروت وی حدود 1/18 میلیارد دلار برآورد شده است. بلومبرگ دارای مدرک ام‌بی‌ای از کالج تجارت هاروارد است و هم‌اکنون برای سومین بار در سمت شهردار نیویورک فعالیت می‌کند.

سونیا گاندی: شاید کمی تعجب‌آمیز باشد، اما سونیا گاندی نفر چهارم ثروتمندترین سیاستمداران دنیا محسوب می‌شود. وی که هم‌اکنون رئیس کنگره ملی هند است، حدود 19 میلیارد دلار ثروت و دارایی دارد. گاندی که خود دارای ریشه ایتالیایی است، به عنوان رهبر حزب کنگره، نقشی مهم و تاثیرگذار در احیای مجدد قدرت این حزب ایفا کرده است.

خلیفه بن‌زائد النهیان: ثروت زائد النهیان، امیر ابوظبی حدود 18 میلیارد دلار است. وی ریاست بزرگ‌ترین صندوق بین‌المللی مالی دولتی جهان را به عهده دارد. بن‌زائد هم‌اکنون کنترل 8/97 میلیارد بشکه ذخایر نفت اثبات شده جهان را در اختیار خود دارد.

ولادیمیر پوتین: پوتین که هم‌اکنون سومین دوره ریاست‌جمهوری خود را آغاز کرده نیز در فهرست ثروتمندترین سیاستمدار جهان قرار دارد. البته در خصوص ثروت وی ارقام مختلفی بین 180 هزار تا 40 میلیارد دلار ذکر می‌شود. وی در سال 2007 از سوی مجله تایم به عنوان مرد سال انتخاب شد. با توجه به سرمایه‌گذاری‌های پوتین در شرکت‌ها و موسسات مختلف برخی ثروت وی را حدود 40 میلیارد دلار تخمین می‌زنند.

ساویتری جندال: نام یک سیاستمدار هندی دیگر نیز در این فهرست خودنمایی می‌کند. ساویتری جندال عضو مجلس قانونگذاری در هاریاناست و ثروت وی حدود 2/13 میلیارد دلار است. در سال 2011، جندال به عنوان ثروتمندترین زن هند خود را مطرح کرد. وی هم‌اکنون عضو اجرایی هیات امنای شرکت فولاد خانواده جندال‌ است که مدیریت آن در اختیار فرزندان خود اوست.

ژانگ کینگ هو: ژانگ، عضو شورای خلق ملی چین است و حدود 8/10 میلیارد دلار دارایی دارد. وی یکی از 15 تاجر چینی است که نفوذ زیادی در سیاستگذاری‌های این کشور دارد. طبق گزارش‌های مجله فوربس، ژانگ درصدد گسترش فعالیت‌های خود در بخش منابع طبیعی است.

سرژ داسالت: سرژ یکی از اعضای مجلس سنای فرانسه است و دارایی‌های وی چیزی حدود 8 میلیارد دلار برآورد شده است. داسالت همچنین مدیر گروه داسالت و مالک روزنامه فیگاروست. گروه داسالت همواره از برنامه‌های مبارزه با سرطان و کودکان معلول حمایت به عمل می‌آورد.

10ـ سیلویو برلوسکنی: نخست‌وزیر پیشین ایتالیا در رتبه دهم این فهرست قرار می‌گیرد. دارایی‌های برلوسکنی به چیزی حدود 8/7 میلیارد دلار می‌رسد.

۱۳۹۱/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...