نسخه چاپی

گوگل یكی از سرویس‌های خود برای ایرانیان را متوقف كرد

گوگل از امروز یكی از سرویس‌های حرفه‌ای خود برای سایت‌های ایرانی را متوقف كرد. به گزارش بهارنیوز، Google Analytics از سرویس‌های رایگان و فوق‌العاده گوگل به مدیران سایت‌های اینترنتی در همه دنیاست كه آنها را از اطلاعات دقیق پیرامون میزان، نحوه، مكان و بسیاری دیگر از جزییات ... بازدیدكنندكان از سایتها آگاه می سازد.

برای مثال این سرویس رایگان، به مدیران هر سایت این امکان را می‌دهد که بصورت آنلاین ببینند در هر لحظه چند نفر در حال بازدید از سایت مذکور هستند.
این سرویس از امروز بروی اغلب سایت‌های ایرانی مسدود شده است و گوگل به مدیران سایت های ایرانی این پیام را ارسال می کند که: ما قادر به اعطای دسترسی شما به گوگل آنالیز در شرایط فعلی نیستیم. در ادامه متن گوگل همچنین آمده است: ارتباط بین آدرس آی پی شما در حال حاضر و acountry توسط دولت ایالات متحده تحریم شده است. این شرکت سپس مدیران سایت‌های ایرانی را برای اطلاعات بیشتر،به یک لینک خبری در باره مقررات بین المللی هدایت می‌کند.
که در این صفحه مقررات تحریمی آمریکا در برابر کشورهای خارجی و رژیم های هدفمند، تروریست ها، قاچاقچیان مواد مخدر بین المللی، کسانی که درگیر در فعالیت های مربوط به گسترش سلاح های کشتار جمعی و تهدیدات دیگر برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده است توضیح داده شده است!
به نظر می‌رسد با افزایش تحریم‌های آمریکا علیه ایران به خاطر پرونده هسته‌ای، دامنه محدودیت‌های ایرانیان در عرصه‌های علمی و تکنولوژی روز به روز بیشتر خواهد شد و این تحریم‌ها فقط به اقتصاد و سیاست خلاصه نخواهد شد.

۱۳۹۱/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...