نسخه چاپی

لیگ در سایه تصمیمی عجیب!

مسابقات فوتبال لیگ دسته اول فردا درحالی هفته چهاردهم خود را پشت سر می‌گذارد كه فولادنوین در خانه كار آسان‌تری نسبت به سایر مدعیان گروه‌های دوگانه این رقابتها دارد.

به گزارش نما به نقل از مهر، هفته چهاردهم از رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور عصر فردا یکشنبه با برگزاری ۱۱ دیدار پیگیری می‌شود که در گروه "الف" فولاد صدرنشین برابر گیتی‌پسند به میدان می‌رود، تیمی که در این هفته دچار افت شده و تا رده هفتم سقوط کرده است.

فولادنوین برای حفظ اختلافش با تعقیب کنندگان به این پیروزی خانگی نیاز دارد اما گیتی پسند برای اینکه به روند نزولی‌اش در جدول ادامه ندهد، می‌خواهد در اهواز امتیاز بگیرد. تساوی و یا باخت ممکن است باعث سقوط گیتی‌پشسد به رده دهم شود اما برد آنها را به نیمه بالای جدول باز می‌گرداند.

در بوشهر، تیم ایرانجوان میزبان فجرسپاسی شیراز است و برای اینکه رده دوم را در این هفته از دست ندهد، تنها باید در این بازی خانگی پیروز شود. البته فجرسپاسی هم پس از پیروزی پرگل هفته گذشته برابر نساجی، در صورت پیروزی در این بازی حتی ممکن است هفته سیزدهم را با صعود از رده ششم به رده دوم به پایان برساند، به همین دلیل این ۳ امتیاز برای هر دو تیم بسیار اهمیت دارد.

استقلال اهواز رده سومی هم در این هفته در زمین شهرداری اردبیل کار سختی را پیش رو دارد، تیمی که در نیم فصل دوم متحول شده و این روزها شرایط خوبی دارد. دیدار نساجی مازندران - آلومینیوم هرمزگان هم نبرد تیم‌های چهارم و پنجم جدول است که همین موضوع اهمیت پیروزی در این دیدارها را بیش از پیش کرده است، ضمن اینکه تساوی در این بازی به ضرر هر دو تیم خواهد بود.

در نبرد پائین جدولی‌ها هم مس کرمان میزبان تربیت نوین یزد بوده و نفت و گاز گچساران در خانه پذیرای نیروی زمینی تهران است که پیروزی در این مسابقه برای هر ۴ تیم برای رسیدن به جایگاه بهتر بسیار مهم است.

برنامه کامل دیدارهای گروه "الف" از لیگ دسته اول و جدول رده‌بندی این گروه به شرح زیر است:
یکشنبه ۲۶/۱۱/۹۳
* نساجی مازندران - آلومینیوم هرمزگان، ساعت ۱۴:۱۵، ورزشگاه شهید وطنی
* نفت و گاز گچساران - نیروی زمینی تهران، ساعت ۱۴:۱۵، ورزشگاه شهدا نفت
* مس کرمان - تربیت نوین یزد، ساعت ۱۴:۱۵، ورزشگاه شهید باهنر کرمان
* شهرداری اردبیل - استقلال اهواز، ساعت ۱۴:۱۵، ورزشگاه تختی اردبیل
* ایرانجوان بوشهر - فجرسپاسی شیراز، ساعت ۱۴:۴۵، ورزشگاه شهید بهشتی
* فولادنوین اهواز - گیتی‌پسند اصفهان، ساعت ۱۴:۴۵، ورزشگاه اختصاصی فولاد

جدول رده‌بندی گروه الف:
۱- فولاد اهواز ۲۷ امتیاز
۲- ایرانجوان بوشهر ۲۱ امتیاز (۱۲ زده - ۹ خورده)
۳- استقلال اهواز ۲۱ امتیاز (۱۱ زده - ۸ خورده)
۳- نساجی مازندران ۱۹ امتیاز
۴- آلومینیوم هرمزگان ۱۸ امتیاز
------------------------------------
۱۱- نفت و گاز گچساران ۱۱ امتیاز
۱۲- تربیت نوین یزد ۶ امتیاز

تیم فوتبال سیاه جامگان

در گروه "ب" و پس از کنار گذاشته شدن اتکا گلستان، شرایط مسابقات تاحدودی تغییر کرده و تیم‌ها یک بازی کمتر تا پایان فصل انجام می‌دهد. البته طبق تصمیم عجیب سازمان لیگ، تیم‌های صنعت نفت آبادان و پارسه تهران، برنده دیدارهای نیم فصل دوم خود با اتکا هستند و پس از آن این تیم از جدول خارج می‌شود، اتفاقی که اصلا منطقی نبوده و اعتراض تیم‌های مدعی دیگر را در پی خواهد داشت.

در این هفته مس رفسنجان صدرنشین در خانه داماش کار سختی را پیش رو دارد. اگر داماش بتواند مس را شکست دهد، از نیمه دوم جدول به جمع مدعیان نزدیک‌تر می‌شود و سایر تیم‌های مدعی گروه را هم خوشحال می‌کند. مسی‌ها هم که هفته پیش در دربی کرمان ۲ امتیاز از دست دادند، در صورت شکست در این بازی و پیروزی سیاه‌جامگان، پس از مدتها صدر از دست می‌دهند، به همین خاطر به فکر از دست ندادن امتیاز در رشت هستند.

همانطور که اشاره شد، سیاه‌جامگان که در این هفته میزبان شهرداری تبریز است، امیدوار به ناکامی مس در رشت و رسیدن به پیروزی در این مسابقه برای صدرنشینی است. البته بردن تیمی که هدایت آن برعهده خداداد عزیزی است، کار سختی خواهد بود، مردی که از فوتبال مشهد شناخت کاملی دارد و این روزها با حضورش در شهرداری، این تیم تبریزی را متحول کرده است.

بازی دیدنی دیگر این هفته، دیدار پارسه تهران و صنعت نفت آبادان است، دو تیمی که ۳ امتیاز تیم‌های دیگر بیشتر دارند، آنها به خاطر پیروزی‌های ۳ بر صفری که در نیم فصل دوم مقابل اتکا بدست آورده‌اندو تیم‌های سوم و پنجم جدول، برای اینکه همچنان در بین مدعیان باقی بمانند، به پیروزی در این بازی نیاز دارند، خصوصا صنعت نفت آبادان که هفته پیش با شکست برابر سیاه‌جامگان، رده دوم را به این تیم مشهدی سپرد.

پاس همدان نیز که به خاطر تصمیم عجیب سازمان لیگ، به رده چهارم سقوط کرد، در این هفته برابر شهرداری بندرعباس یکی از دو تیم قعرنشین این گروه می‌رود. پاس همدان اگر در این بازی پیروز شود، از شانس صعود به رده دوم در پایان دیدارهای این هفته برخوردار است، به همین دلیل نمی‌خواهد به راحتی امتیازی را در این بازی از دست بدهد. همچنین بندرعباسی‌ها هم برای اینکه شانس خروج از بین دو تیم پائین جدول را داشته باشد، تنها باید در این بازی پیروز شود.

گل‌گهر سیرجان - راهیان کرمانشاه هم دیدار بین دو تیم پائین جدولی است که پیروزی در آن راهیان قعرنشین را برای فرار از این موقعیت امیدوارتر می‌کند اما گل‌گهر را به جایگاه بهتری در جدول خواهد رساند.

برنامه کامل دیدارهای گروه "ب" از لیگ دسته اول و جدول رده‌بندی این گروه به شرح زیر است:
یکشنبه ۲۶/۱۱/۹۳
* سیاه جامگان مشهد - شهرداری تبریز، ساعت ۱۴، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد
* پارسه تهران - صنعت نفت آبادان، ساعت ۱۴:۱۵، ورزشگاه صنایع دفاع
* گل‌گهر سیرجان - راهیان کرمانشاه، ساعت ۱۴:۱۵، ورزشگاه اختصاصی گل گهر
* داماش گیلان - مس رفسنجان، ساعت ۱۴:۱۵، ورزشگاه شهید عضدی
* شهرداری بندرعباس - پاس همدان، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه خلیج فارس

جدول رده‌بندی گروه ب:
۱- مس رفسنجان ۲۸ امتیاز
۲- سیاه‌جامگان مشهد ۲۵ امتیاز
۳- صنعت نفت آبادان ۲۴ امتیاز
۴- پاس همدان ۲۳ امتیاز
۵- پارسه تهران ۲۲ امتیاز
------------------------------------
۱۰- شهرداری بندرعباس ۱۱ امتیاز
۱۱- راهیان کرمانشاه ۱۰ امتیاز

* تیم اتکا گلستان از ‌‎جدول‌ رده‌بندی این گروه کنار گذاشته شد، آنهم در شرایطی که طبق تصمیم سازمان لیگ، بازی‌های برگزار نشده این تیم در نیم فصل دوم با تیم‌های صنعت نفت آبادان و پارسه تهران ۳ بر صفر به سود این تیم‌ها اعلام شده و از این بازی به بعد، امتیازی به سایر تیم‌ها داده نمی‌شود.

۱۳۹۳/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...