نسخه چاپی

وقتی BBC مبارك را مردی شریف می داند

در حالی كه انقلابیون مصر از اعلام حكم دادگاه فرعون در شوك به سر می برند و نسبت به آن معترضند ، شبكه سلطنتی وابسته به ملكه انگلیس در یك اقدام مسبوق به سابقه باز هم شوی تبلیغاتی در حمایت از مبارك پخش كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ در بحبوحه اعتراض انقلابيون مصر نسبت به پايمال شدن خون شهدا و در زماني كه شوراي نظامي مصر با ترفندهاي متفاوت در صدد انحراف انقلاب مردمي در مصر است شبكه وابسته به دربار ملكه انگليس، بي بي سي فارسي، يك بار ديگر با در پيش گرفتن سياست حمايت از سرسپردگان دستگاه درباري انگليس، شوي تبليغاتي در حمايت از فرعون را به روي آنتن برد.

اين در حالي است كه اكثر شبكه‌هاي خبري دنيا تمام توجهه‌شان به نتيجه انتخابات مصر است و در حال تحليل احتمال دخالت شوراي نظامي در نتيجه انتخابات هستند اما شبكه بي بي سي فارسي در برنامه 60 دقيقه شب گذشته (چهار شنبه 31 خرداد ماه) دوربين و خبرنگار خود را جلوي بيمارستان نظامي مصر فرستاد تا در جهت تنوير افكار عمومي خدمتي ديگر به مبارك و دستگاه سلطنتي كرده باشد.

در اين گزارش كه از مقابل بيمارستان نظامي مصر (محل نگه داري فرعون) تهيه شده بود خبرنگار بي بي سي فارسي سعي مي كرد با انتخاب تصاويري كاملا جهت دار مبارك را يك شخصيت دوست داشتني و قهرمان در ميان مردم مصر نشان دهد.

در بخشي از اين گزارش خبرنگار بي بي سي فارسي درنريشن ورودي مصاحبه با يكي از طرفداران مبارك او را فردي مظلوم ، بي گناه و مبارزي شريف معرفي كرد.

زن مخاطب و مصاحبه شونده بي بي سي فارسي كه سر و وضعش از گماشته بودنش حكايت مي‌كرد حرف‌هاي ديكته شده از قبل را جلوي دوربين بازگو مي‌كند تا رپرتاژ آگهي بي بي سي فارسي قهرمان بودن مبارك(!) در ميان مردم مصر را كاملا فرياد بزند و او را فردي خدوم در جهت منافع مصري‌ها نشان دهد.جالب اينجاست كه در اين به اصطلاح گزارش با هيچ يك از مخالفان مبارك كه جلوي بيمارستان تجمع كرده‌اند هيچ مصاحبه‌اي گرفته نمي‌شود.

اما گزارش جهت‌دار بي بي سي فارسي در خصوص فرعون و بقاياي بازمانده از آن به هميجا ختم نمي‌شود و نكته جالب در گزارش بي بي سي اين است كه در پايان گزارش خبرنگار ضمن اشاره به انتخابات مصر در معرفي احمد شفيق به جاي اينكه او را از بقاياي رژيم ديكتاتوري مبارك معرفي كند ، شفيق را سپهبد بازنشسته ارتش معرفي مي‌كند و هيچ حرفي از مشاركت شفيق در دستگاه ديكتاتوري فرعون و سركوب انقلابيون به ميان نمي آورد.

۱۳۹۱/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...