نسخه چاپی

وزیر خارجه چین وارد تهران شد

وزیر خارجه چین در پاسخ به دعوت همتای ایرانی خود و به منظور انجام سفری سه روزه دقایقی پیش وارد تهران شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «وانگ یی» وزیر خارجه چین در پاسخ به دعوت محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود و به منظور انجام سفری سه روزه دقایقی پیش وارد تهران شد.

وی در این سفر با حسن روحانی رئیس جمهور، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات مربوط به مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو خواهد کرد.

لازم به ذکر است محمدجواد ظریف اخیراً در حاشیه پنجاه و یکمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ با وزرای خارجه آمریکا، روسیه، فرانسه، انگلستان و آلمان (پنج کشور عضو گروه 1+5) دیدار و در خصوص مذاکرات هسته‌ای به گفت‌وگو پرداخته بود.

در دیدار وزرای خارجه دو کشور آخرین تحولات جهانی و منطقه‌ای و همکاری‌های دو جانبه مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

براساس این گزارش، وانگ را در این سفر جمعی از مدیران وزارت امور خارجه چین در حوزه‌های مختلف همراهی خواهند کرد. این دیدار اولین سفر رسمی وانگ یی به کشورمان بوده و وزیر خارجه قبلی این کشور حدود 7 سال پیش از جمهوری اسلامی ایران بازدید کرده است.

وضعیت روابط دو کشور و راه‌های ارتقاء همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و مهمترین مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای از محورهای اصلی گفت‌وگوی وزیر امور خارجه چین با مقامات کشورمان خواهد بود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اوایل آبان سال جاری (1393) نیز به منظور شرکت در چهارمین نشست منطقه‌ای درباره افغانستان با عنوان «فرایند استانبول برای افغانستان» که در سطح وزرای خارجه در پکن برگزار شد به پکن سفر کرد.

۱۳۹۳/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...