نسخه چاپی

شكایت ۱۰۰۰ كهنه سرباز آمریكایی از مقامات واشنگتن

عکس خبري -شکايت ???? کهنه سرباز آمريکايي از مقامات واشنگتن

بررسی های انجام شده نشان می دهد كه دولت فدرال آمریكا در نقض آشكار قانون اساسی كشور در قبال كهنه سربازانش تبعیض شغلی قائل می شود و سال گذشته هزار و 158 مورد شكایت از دولت فدرال در این زمینه ثبت شده است.

شبکه تلویزیونی "راشاتودی" در گزارشی با محور تبعیض شغلی اعمال شده توسط دولت فدرال علیه کهنه سربازان آمریکایی، این سوال را مطرح می کند که چرا باید برای یک نظامی آمریکایی که از جنگ برگشته است،‌داشتن یک فرصت شغلی پایدار و ثابت دشوار باشد و همان دولتی که به آنها اسلحه داد تا به جنگ بروند چرا در جهت فراهم کردن فرصت های شغلی برای این کهنه سربازان اقدام سریعی انجام نمی دهد؟

راشاتودی نوشت: دولت آمریکا در سال 1994 میلادی قانونی موسوم به " USERRA" را مصوب کرد که بر اساس آن دولت های ایالتی و فدرال آمریکا از تبعیض منع می شوند و کارمندان فدرال نیز اجازه ندارند تا نظامیان آمریکایی را به دلیل خدمات سربازی اشان مجازات کنند؛ اکنون حدود 20 سال از تصویب این قانون می گذرد اما بررسی های اخیر نشان می دهد که بخش عمده ای از کسانی که این قانون را نقض می کنند، خود مقامات دولت فدرال هستند.

در گزارشی که اخیرا در روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" منتشر شده،‌ آمده است که در طول سال مالی 2011 میلادی حدود یک پنجم شکایت هایی که درباره نقض قانون USERRA صورت گرفته، علیه دولت آمریکا بوده است؛‌ بر اساس این گزارش تنها در سال 2011 میلادی، بیش از 18 درصد و یا به عبارتی 1 هزار و 158 شکایت درباره نقض این قانون ثبت شده است؛ شکایت هایی که نشان می دهد همان دولتی که نظامیان خود را به آن سوی مرزها می فرستد تا برای جنگ آماده شوند، چندان هیجانی برای فراهم کردن فرصت های شغلی برای همین نظامیان خود به هنگام بازگشت آنها به کشور ندارد.

"مایکل سیلوا" یکی از سرتیپ های بازنشسته ارتش آمریکا که فرماندهی تیپی از نظامیان آمریکایی در عراق را بر عهده داشت و هنگام بازگشت به کشورش به عنوان پیمانکار گشت مرزی و گمرکی آمریکا از کار اخراج شد، می گوید: از یک طرف دولت از من خواست تا در عراق خدمت کنم و از طرف دیگر یک شعبه دیگر دولتی تمایلی به حمایت از حقوق من بعد از خدمت نظامی ندارد.

نظامیان آمریکایی که از جنگ های عراق و افغانستان به کشورشان باز می گردند اعلام کرده اند که در رابطه با تعهدات خدمات نظامی خود از سوی دولت فدرال با تبعیض شغلی روبرو هستند.

نظامیان فعال و ذخیره و نیروهای گارد ملی آمریکا می گویند که دولت فدرال از ارائه پیشنهادات شغلی به نظامیانی که در به پایان رساندن سریع دوره خدمت سربازی اشان موفق نبوده اند صرف نظر می کند و یا اینکه حتی عده ای را نیز به دلیل غیبت هایشان اخراج می کند.

در حال حاضر 123 هزار نفر از 855 هزار نظامی آمریکایی که مشغول خدمت به عنوان پرسنل ارتش آمریکا هستند از سوی دولت آمریکا استخدام شده اند و بسیاری از کهنه سربازان آمریکایی بیکار هستند و درصد بالایی از آنها نیز با تکیه بر کمک ها و صدقه های دولتی زندگی خود را سپری می کنند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی دفتر آمار کار آمریکا، درصد بیکاری در میان کهنه سربازان آمریکایی در مقایسه با متوسط بیکاری ملی این کشور بالاتر است.

۱۳۹۰/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...