نسخه چاپی

150 آمریكایی به داعش پیوسته اند

برخی مسئولان در سازمان اطلاعات مركزی آمریكا(CIA) تاكید كردند كه بیش از 150 آمریكایی برای پیوستن به سازمان ترورستی داعش به سوریه سفر كرده اند یا در صدد آن هستند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم: برخی مسئولان در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(CIA) تاکید کردند که بیش از 150 آمریکایی برای پیوستن به سازمان ترورستی داعش به سوریه سفر کرده اند یا در صدد آن هستند.

"نیک راسموسن" مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم، گفت: تعداد بی سابقه ای از عناصر خارجی برای پیوستن به گروه های افراطی به حرکت درآمده اند.

به نوشته پایگاه روسیا الیوم، وی در نشست استماع کمیسیون امنیت داخلی کنگره آمریکا گفت: 20 هزار نفر از 90 کشور به داعش پیوسته اند که از جمله آنها 3 هزارو 400 نفر از کشورهای غربی هستند که بیش از 150 نفر آنها از آمریکا بی باشند.

راسموسن می افزاید: عناصر غربی در سوریه آموزش می بینند و ممکن است پس از آن برای انجام حملات به کشورشان باز گردند؛ میدانهای جنگ در عراق و سوریه، تجربه نبرد مانند آموزش هایی درباره سلاح و مواد منفجره را در اختیار عناصر بیگانه قرار می دهند.

روزنامه "واشنگتن فری بیکن" نیز در این زمینه می نویسد: بسیاری از جنگجویان (تروریست ها) از طریق مرزهای شمالی سوریه با ترکیه که به آسانی قابل نفوذ هستند، وارد سوریه می شوند؛ با توجه به اینکه ترکیه با 69 کشور توافق ورود بدون ویزا دارد؛ از این رو به محل عبور تروریستها به سوریه تبدیل شده است.

"مایکل اشتاینباخ" معاون بخش مبارزه با تروریسم در اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) نیز می گوید: داعش به طور فعال از شبکه های ارتباط اجتماعی برای نشر افکار افراطی خود استفاده می کند.

وی می افزاید: سازمان تروریستی داعش در ژانویه گذشته یک نوار ویدیویی برای تشویق به انجام حملات در کشورهای غربی بویژه علیه نیروهای ارتش و پلیس و نیروهای اطلاعاتی منتشر کرد.

"سازمان القاعده در جزیره العرب" نیز در ماه دسامبر گذشته در مجله الکترونیکی خود به زبان انگلیسی تحت عنوان "انسبایر"، هواداران خود در خارج را به برنامه ریزی و طراحی برای انجام حملات تشویق کرد؛ این مجله شامل آموزش هایی درباره چگونگی ساخت بمب است.

۱۳۹۳/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...