نسخه چاپی

پیام روحانی در پی قتل 3 مسلمان در آمریكا

روحانی با صدور پیامی جنایت وحشیانه علیه سه دانشجوی مسلمان در آمریكا را محكوم كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور ترور سه جوان دانشجوی مسلمان در ایالات متحده آمریکا را محکوم کرد و با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده قربانیان این جنایت، جامعه مسلمانان آمریکا و همه آزاداندیشان و حامیان حقوق انسان‌ها، تصریح کرد: انتظار است که مسئولان، همه تلاش لازم را برای حراست از حقوق همه شهروندان از جمله مسلمانان به عمل آورند.

متن پیام حجت‌الاسلام حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جنایت وحشیانه(مبهوت‌کننده) ترور سه جوان دانشجوی مسلمان در ایالات متحده آمریکا، اقدامی محکوم و جلوه‌ای دیگر از خطر جدی گسترش خشونت و افراطی‌گری در زمان ما است.

گزارش‌های اولیه، از آن جهت که انگیزه جنایت را تنفر ضددینی و اسلام‌ستیزی نشان می دهد بسیار نگران‌کننده است.

خشونت و تعرض به جان و کرامت انسانی، چه با سوء استفاده از نام دین و چه در تعرض و حمله به دین، در تعارض با بنیادی‌ترین اصول اخلاقی و آموزه‌های ادیان الهی است.

آنها که بذر نفرت به ادیان و اسلام‌هراسی می‌کارند، خواسته یا ناخواسته، خشونت در جامعه درو می‌کنند.

زمان آن رسیده است که حرکت جهانی در مقابله با خشونت و ریشه‌های فرهنگی دین‌ستیزی و جرایم مبتنی بر نفرت، با مشارکت همه اندیشمندان، هنرمندان، عالمان دین، جامعه مدنی و دولت‌ها آغاز شود و جامعه جهانی در قرن بیست و یکم را از این شرمساری برهاند.

اینجانب با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده قربانیان این جنایت، جامعه مسلمانان آمریکا و همه آزاداندیشان و حامیان حقوق انسان‌ها، انتظار دارم که مسئولان، همه تلاش لازم را برای حراست از حقوق همه شهروندان از جمله مسلمانان به عمل آورند.

حسن روحانی

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۳/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...