نسخه چاپی

عضو كمیسیون كشاورزی مجلس در گفتگو با نما :

ندیدن مناطق محروم در بودجه تهدید برای نظام است

عکس خبري -نديدن مناطق محروم در بودجه تهديد براي نظام است

محمدرضا امیری كهنوج گفت:ما شاهد ایجاد و احداث هیچ پروژه عمرانی در مناطق محروم و كمتر توسعه یافته نیستم؛ این آسیبی است كه حداقل در میان‌مدت و درازمدت نظام ما را تهدید می‌كند.

محمدرضا امیری کهنوج نماینده مردم کرمان در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه با ضرورت توجه دولت به مناطق محروم گفت: متأسفانه یکی از مسائلی که در بودجه لازم است به آن توجه شود، توجه جدی به مناطق محروم است. شاهدیم که در سال‌های گذشته پروژه‌هایی شروع شده که نیمه‌تمام است یا پیشرفت‌هایی داشته؛ ولی تمام این پروژه‌ها در مناطق برخوردار قرار دارد.
وی افزود: با مشاهده نوع برنامه‌ریزی‌های این دولت هم عزمی برای شروع پروژه‌های جدید نمی‌بینیم و این یعنی عملا ما شاهد ایجاد و احداث هیچ پروژه عمرانی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته نیستم؛ این آسیبی است که حداقل در میان‌مدت و درازمدت نظام ما را تهدید می‌کند.
امیری تصریح کرد: بالاخره ما روز به روز شاهد مهاجرت روستاییان به شهر هستیم؛ زیرا اگر امکانات زیر بنایی و حداقلی هم در شهرهای کوچک وجود نداشته باشد و اقدام جدی توسط دولت ایجاد نشود، خود به خود زمینه مهاجرت روستاییان را فراهم می‌کند. درواقع، مهاجرت روستا به شهر تولید را کاهش می‌دهد و از طرفی چون در شهرها نمی‌توانیم امکان شغلی و زندگی را برای همه ایجاد کنیم، میزان بیکاری هم افزایش می‌یابد. این معضلاتی است که در آینده نه چندان دور با آن مواجه خواهیم شد.
وی یادآور شد‌: به‌نظر می‌رسد در این راستا نمایندگان محترم مجلس و صاحب‌نظران ورود کرده و راهکاری برای جلوگیری از این معضل ارائه کنند و با توجه ویژه به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته به هر شکلی عنایت دولت ‌به این موضوع را نسبت‌به آنجا اعمال کنیم.

۱۳۹۳/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...