نسخه چاپی

رییس‌جمهور به قم سفر می‌كند

سفر چهاردهم هیات دولت هرچند قرار بود به خراسان شمالی باشد اما برنامه تغییر كرد. «قم» برای روحانی اولویت پیدا كرد.

به گزارش نما، «ناگهاني، تاكتيكي و حل‌المسائلي» شايد اصلي‌ترين ويژگي‌هاي سفري باشد كه قرار است حسن روحاني هفته آينده به قم داشته باشد.

يك سفر ناگهاني با رويكرد فرهنگي كه شايد جنبه حل‌المسائلي براي اعتراضات اين روزهاي مراجع عظام تقليد داشته باشد. سفر چهاردهم هيات دولت هرچند قرار بود به خراسان شمالي باشد اما برنامه تغيير كرد. «قم» براي روحاني اولويت پيدا كرد.

سفري كه از آغاز به كار دولت يازدهم به بعد بارها زمزمه انجامش صورت گرفت و بعد زمزمه لغوش به گوش رسيد، بالاخره نهايي شد. حالا حسن روحاني تصميمش را گرفته است.

مي‌خواهد به يكي از حياتي‌ترين شهرهاي كشور برود؛ شهري كه در يك سال و نيم اخير از مردانش استقبال خوبي به عمل آورده بود. رابطه با مراجع كه در هشت سال اخير به‌شدت تيره و تار شده بود حالا ترميم شده است. در طول يك سال و نيم اخير هر ماه حداقل يكي از وزراي دولت يا معاونان رييس‌جمهور مهمان مراجع بودند. خبري از انتقاد خاصي نبود. تعريف بود و تمجيد. حالا اما نوبت خود روحاني است. اين‌بار خود روحاني قرار است به همين شهر برود تا كاري را كه مردانش در طول يك سال و نيم اخير شروع كرده‌اند ادامه دهد و رابطه‌اي كه ترميمش آغاز شده را به نقطه كمال برساند.

سفر هفته گذشته حسام‌الدين آشنا به عنوان مشاور فرهنگي رييس‌جمهور به قم را هم مي‌گويند در همين راستا بوده است؛ يك سفر براي انجام هماهنگي‌هاي سفر رييس‌جمهور به قم. ديدارها با دفاتر مراجع تقليد هماهنگ شده است. مراجع به درخواست‌هاي ديدار پاسخ مثبت داده‌اند. حالا مهم‌ترين سفر حسن روحاني ١٦ ماه پس از روي كار آمدنش قرار است انجام شود؛ سفري كه ديدارهايش مهم‌ترين ديدارهاي ممكن در حيطه سفرهاي استاني دولت يازدهم مي‌تواند باشد. خبر سفر روز گذشته در پايگاه‌هاي خبري منتشر شد. روز گذشته معاون هماهنگي و پيگيري معاونت اجرايي رييس‌جمهور گفت كه حسن روحاني هفته آينده به قم سفر مي‌كند. به گزارش ايسنا، علي اصغر احمدي اظهار كرد: سفر استاني رييس‌جمهور به استان قم دو روزه است و اواخر هفته آينده انجام خواهد شد. اين چهاردهمين سفر حسن روحاني است. اين سفر حسن روحاني اما تفاوت‌هاي زيادي دارد. قرار است حسن روحاني در اين سفر موضوعات متنوعي را پيگيري كند.

ديدارهاي متنوع با مراجع تقليد شاه كليد سفر روحاني به شهر قم اما ديدار با مراجع تقليد است؛ ديدارهايي كه وضعيت سال‌هاي آينده دولت را روشن خواهد كرد. سفر هيات دولت به قم درست در روزهايي كه دلواپسان و منتقدان او به سراغ بهانه‌هاي فرهنگي رفته‌اند بدون شك شرايط را تغيير خواهد داد. گستره ديدارها با مراجع تقليد زياد است. مراجع تقليد درست در روزهايي كه دولت در معرض بيشترين اتهام‌زني‌ها قرار دارد بدون شك مي‌توانند پشتيبان بسيار خوبي براي دولت باشند. هرچند كه بسياري مي‌گويند كه سفر روحاني به قم نوعي پاسخ به برخي انتقادها به وزارت ارشاد است اما به نظر مي‌رسد كه اين سفر تبعات مثبت بسيار زياد ديگري هم داشته باشد.

پيگيري مصوبات دولت دهم و ديدارهاي متعدد

حسن روحاني در اين سفر اما برنامه‌هاي متنوعي دارد. برنامه‌هاي متنوعش اما همگي به بعد از ديدارهايش با مراجع تقليد موكول مي‌شود. رسيدگي به منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان تا پيگيري آزادراه قم و طرح گسترش حرم از جمله موضوعاتي هستند كه قرار است پيگيري شوند اما نكته مهم ديگري كه حسن روحاني قرار است به آن رسيدگي كند بحث «آب شرب» قم است. موضوعي كه اهالي قم معتقدند در دولت دهم فكر جدي به حال آن نشد و هنوز معضل قم است. ديدار با نمايندگان شوراي عالي استان‌ها نيز از جمله ديگر موضوعاتي هستند كه حسن روحاني در سفر خود به شهر قم آنها انجام دادند.

۱۳۹۳/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...