نسخه چاپی

خبر كودتای نظامیان در مصر قوت گرفت

عکس خبري -خبر كودتاي نظاميان در مصر قوت گرفت

در حالیكه رسانه های جمعی و ناظران مستقل انتخابات از پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر خبر می دهند، احمد شفیق دیشب اعلام كرد كه قطعا رئیس جمهور مصر خواهد بود.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره، "احمد شفیق" نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر و آخرین نخست وزیر حسنی مبارک رئیس جمهور این کشور اطمینان داد که رئیس جمهور قانونی این کشور خواهد بود و کمیته انتخابات نام وی را به عنوان پیروز اعلام خواهد کرد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی که اولین حضور وی در رسانه ها بعد از انتخابات ریاست جمهوری بود، عصر دیروز مدعی شد که تظاهرات مردمی در کشور که در اعتراض به احتمال تقلب در این کشور انجام می دهد، تلاش هایی است که برای تاثیرگذاری در تصمیم کمیته انتخابات انجام می شود.

ادعای شفیق در مورد اطمینان به پیروزی در انتخابات مصر در حالی مطرح می شود که رسانه های رسمی این کشور و همچنین ستاد انتخاباتی محمد مرسی که اعلام کرده تمام صورتجلسه های حوزه های انتخاباتی را جمع آوری و نگهداری کرده است، از پیروزی نامزد اسلامگرا در این انتخابات خبر دادند.

شورای مستقل قضات مصری نیز که در تمامی حوزه های انتخاباتی نماینده داشته، پیروزی مرسی در این انتخابات را قطعی دانسته است.

به عقیده تحلیلگران، اطمینان شفیق در مورد ریاست جمهوریش در مصر نشان می دهد که توطئه ای علیه روند دموکراتیک در مصر در دست تهیه است که بر اساس آن قرار است احمد شفیق با حمایت و همراهی غرب به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری معرفی شود، البته تظاهرات میلیونی امروز که قرار است در میدان التحریر برگزار شود، نقش زیادی می تواند در ناکام گذاشتن این توطئه داشته باشد، چرا که ملت مصر بارها نشان داده که در مقابل توطئه های خارجی بیدار است و می‌تواند انقلاب خود را از مداخله دشمنان خارجی و شر هواداران داخلی آنها حفظ کند.

در همین راستا 12 جنبش و ائتلاف انقلابی در مصر اعلام کردند که مردم این کشور امروز جمعه در میدان التحریر قاهره و سایر استان های آن علیه احکام صادره اخیر از سوی شورای نظامی تجمع می کنند.

جماعت اخوان المسلمون ، جنبش 6 آوریل ، حزب الوسط ، جماعت اسلامی و جبهه سلفی در کنار سایر احزاب و ائتلاف های انقلابی اعلام کردند که در تظاهرات میلیونی امروز که در اعتراض به اقدامات اخیر شورای نظامی مصر بویژه تصویب متمم قانون اساسی و انحلال پارلمان برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

۱۳۹۱/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...