نسخه چاپی

ناپایداری‌ جوی در بیش از 14 استان كشور

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی كشور، امروز بارش باران و برف در استان‌های چهار محال و بختیاری، كهگیلویه و بویر احمد، كرمانشاه، كردستان، همدان، شمال مركزی، لرستان و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران و بارش باران در استان‌های ایلام، شمال فارس و شمال و شرق خوزستان پیش بینی می‌شود.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز بارش باران و برف در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، کردستان، همدان، شمال مرکزی، لرستان و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران و بارش باران در استان‌های ایلام، شمال فارس و شمال و شرق خوزستان پیش بینی می‌شود.

امروز "دوشنبه 27 بهمن ماه 93" در غرب، جنوب غرب، دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس، بتدریج دامنه های جنوبی البرز و تا اواخر وقت در شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران، در مناطق سردسیر بارش برف گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود، روز سه شنبه نیز استان‌های واقع در دامنه های زاگرس، بخش هایی از مرکز، شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده خواهد داشت.

براساس این گزارش، روز چهارشنبه بارش ها در جنوب غرب، دامنه های جنوبی و مرکزی زاگرس، نواحی مرکزی و بتدریج شرق کشور و به صورت پراکنده در غرب و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت و امروز در شمال خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، شمال کرمانشاه و جنوب کردستان و روز سه شنبه در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال خوزستان بارش ها شدت بیشتری خواهد داشت.

شایان ذکر است، از روز چهارشنبه با نفوذ جریان های سرد شمالی ضمن کاهش دما در سواحل دریای خزر بارش باران و برف شروع شده و تا پایان هفته ادامه می یابد و دریای خزر در این مدت مواج خواهد بود و از امروز تا چهارشنبه، پدیده گرد و خاك در برخی استان های جنوب غرب و غرب کشور دور از انتظار نیست.

قابل توجه است، امروز بارش باران و برف در استانهای چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، کردستان، همدان، شمال مرکزی، لرستان و دامنه های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران و بارش باران در استان‌های ایلام، شمال فارس و شمال و شرق خوزستان پیش بینی می شود.

با توجه به پیش بینی برف در مناطق کوهستانی مناطق یاد شده، توصیه می شود تمهیدات و تجهیزات لازم برای تردد در جاده ها به کار گرفته شود؛ همچنین در همین مدت در استان‌های خوزستان و ایلام وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می شود.

گفتنی است، امروز سردترین مرکز استان تا کنون همدان با کمینه دمایی 7- درجه و اردبیل و زنجان با کمینه دمایی 5- درجه و قزوین و کرمانشاه با کمینه دمای 4- درجه و همچنین گرمترین مرکز استان بندرعباس با بیشینه دمایی 29 درجه گزارش شده است.

لازم به ذکر است، آسمان تهران امروز، بتدریج ابری در بعدازظهر بارش باران در ارتفاعات بارش برف و فردا، نیمه ابری در ارتفاعات بارش پراکنده گاهی وزش باد و روز چهار شنبه، کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد و شهر تهران امروز، ابری پیش بینی می شود و استان تهران در بیشینه دمای خود به 11 درجه بالای صفر و در کمترین حالت به 3 درجه بالای صفر خواهد رسید و همچنین دمای شهر تهران در حال حاضر 9 درجه بالای صفر است.

۱۳۹۳/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...