نسخه چاپی

جهانگیری با حیدر العبادی دیدار كرد

نمایندگان فراكسیون كردستان عراق در پارلمان این كشور در شانزدهمین سالگرد زندانی شدن رهبر حزب كارگر كردستان، از دولت تركیه خواستند او را آزاد كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، ائتلاف فراکسیون‌های کُرد پارلمان عراق از ترکیه خواستند «عبدالله اوجلان» رهبر حزب کارگر کردستان را آزاد کند تا زمینه‌ای از اعتماد را با مردم کردستان ایجاد کند.

«آلا طالبانی» نماینده پارلمان عراق که بیانیه فراکسیون‌های کردستان عراق را قرائت کرد ضمن تأکید بر حضور مبارزان کُرد در صفوف اولیه مبارزه با داعش، اعلام کرد که جامعه کُردهای عراق شانزدهمین سالگرد ربوده شدن اوجلان از کنیا به دست دولت ترکیه و زندانی شدن او را گرامی می‌دارد.

پایگاه خبری «سومریه نیوز»، گزارش داد روز گذشته حامیان حزب کارگر کردستان در کردستان عراق تظاهرات‌ کرده بودند و خواستار آزادی اوجلان شده بودند.

دولت تنها مرجع اجرای طرح خلع سلاح گروه‌های مسلح عراق

از سوی دیگر فراکسیون «الفضیله» در پارلمان عراق خواستار تعمیم تصمیم دولت در زمینه خلع سلاح گروه‌های مسلح در عراق و اجرای این مسأله از سوی دولت شد.

«عمار طعمه» رئیس این فراکسیون اعلام کرد که وجود سلاح در سراسر عراق به شکست‌های امنیتی و تعدادی بی قانونی در استان‌های این کشور منتهی شده است.

دیدار معاون اول رئیس جمهور ایران با «حیدر العبادی» در بغداد

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در دیدار با «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور ایران که به بغداد سفر کرده بر لزوم بررسی و رسیدن به همکاری‌های جامع میان ایران و عراق تأکید کرد.

جهانگیری صبح امروز در رأس هیأت بلندپایه‌ای راهی عراق شده بود؛ نخست وزیر عراق از همکاری‌های ایران و عراق در زمینه‌ تجاری، اقتصادی، گاز و نفت، کشاورزی، انرژی، مسکن و حمل و نقل ابراز استقبال کرد.

جهانگیری نیز با تأکید بر پایداری مردم عراق در طول مدت گذشته در برابر داعش ابراز امیدواری کرد که ثبات و آرامش به این کشور بازگردد.

۱۳۹۳/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...