نسخه چاپی

لباس عروس 160‌ میلیون تومانی در تهران

به گزارش جام نیوز، ازدواج این روزها برای بسیاری همانند سدی عظیم با ذخیره‌ای از مشکلات فراوان است. این اما تمام واقعیت اقتصاد این روزهای ما نیست و در زیر آسمان همین شهر هستند افرادی که تمام دغدغه آنها نه تامین هزینه‌های لباس بلکه پیدا کردن بهترین لباس عروس موجود در بازار است؛ لباس‌های یک‌شبه‌ای که تا صدمیلیون تومان برای داماد هزینه خواهد داشت.

00.jpg

 شاید لباس عروس صد‌میلیون تومانی برای شمایی که دنبال سور و سات عروسی بوده و بازار لباس عروس را زیر و رو کرده‌اید غیرقابل باور باشد، اما باید بپذیرید که کالاهای لوکس در بازار ایران جایگاه خود را پیدا کرده‌اند و کم نیستند افرادی که برای لباس عروس صد‌میلیون ناقابل پرداخت می‌کنند. شاید شما پرداخت 500‌هزار تومان برای لباس عروس را کمی غیرمنطقی دانسته و آن را هزینه اضافی تلقی کنید اما در همین تهران مزون‌هایی هستند که ارزان‌ترین و ساده‌ترین لباس عروس را به سه‌میلیون تومان فاکتور می‌کنند.

کمی توجه کنید، اینجا تهران است، آخرین روزهای فصل بهار و هوای خاکستری پیش از غروب با باران بهاری و ماشین‌های چندصد‌میلیونی که طول خیابان جردن را برای چندمین بار طی می‌کنند، ترافیک عجیبی ایجاد کرده‌اند. جایی در همین خیابان نمایندگی یکی از برندهای جهانی لباس عروس افتتاح شده است تا اغلب آنهایی که به دنبال ساختن شب رویایی هستند حضور متفاوت خود را در پوشیدن لباس‌های این برند معروف جست‌وجو کنند. لباس‌های این برند اسپانیایی از دو‌میلیون و 700‌هزار تومان شروع می‌شود و بسته به نوع پارچه و طراح آن به 40‌میلیون تومان هم می‌رسد. گران‌ترین لباس عروس این برند از جنس ابریشم با سنگ‌دوزی هنرمندانه و بسیار زیباست و نام یکی از برجسته‌ترین طراحان اسپانیایی را یدک می‌کشد. در این مزون امکان تهیه تاج عروس، کمربند، تور و کیف و کفش نیز وجود دارد،؛ لوازمی که برای تهیه یکی از آنها باید حداقل یک‌میلیون و 500‌هزار تومان پرداخت کنید چراکه تاج عروس نقره در این مزون به یک‌میلیون و 500‌هزار تومان، تور عروس ابریشم به دو‌میلیون تومان و کیف و کفش نیز به حداقل یک‌میلیون و 600‌هزار تومان به فروش می‌رسد.

اینجا تهران است و به مدد سیاست‌های اقتصادی، گروهی در مزون‌های الوان از سیاست‌های خوب اقتصادی سخن می‌گویند که باعث شده بتوانند به راحتی برای یک شادی چند ساعته لباس عروس صدمیلیون تومانی خریداری کنند. به مدد همین سیاست‌ها است که این روزها پای برندهایی همچون «پرونوویاس»، «پیوگان»، «یومز فشن»، «جی‌لیانس»، «سن پاتریک»، «اسپوزابلا»، «دمتریوس»، «سامی»، «وایت سال»، «کدنا» و برند عربی «ازیاء» به بازار لباس عروس ایران باز شده و لباس‌هایی از جنس ساتن، ابریشم، تافته و... با قیمت‌های چند ده‌میلیونی اولین گزینه خرید عروس و دامادها شده‌اند.

داستان مصرف‌گرایان به همین جا ختم نمی‌شود و عطش دیده شدن این قشر، افتتاح مزون‌های خانگی را موجب شده است؛ مزون‌هایی که خدمات و لباس‌های خاصی رابه قیمت‌های تا صد‌میلیونی عرضه می‌کنند. شما نیز اگر به دنبال متفاوت بودن و پرداخت هزینه‌های چندده‌میلیونی هستید سری به یکی از برج‌های الهیه بزنید تا در مزونی که حضور در آن نیازمند هماهنگی و تعیین وقت قبلی است تفاوت را با تمام وجود حس کنید. در این مزون شما می‌توانید لباس‌های تزیین‌شده با سنگ‌هایی همچون «در کوهی»، «توپاز»، «زمرد»، «یاقوت»، «زبرجد» و حتی «فیروزه» را به قیمت‌های 50 تا صد‌میلیون خریداری کنید. خرید کیف و کفش عروس نیز در این مزون براساس برند و جنس بین پنج تا 20‌میلیون تومان در نوسان است. تاج عروس طلا با سنگ‌های قیمتی نیز می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد.

در این مزون به راحتی می‌توانید لباسی متفاوت‌تر از هرآنچه که تاکنون دیده‌اید تهیه کنید و با پرداخت صد‌میلیون تومان برای لباس، 20‌میلیون تومان برای کیف و کفش، 30‌میلیون تومان برای تاج، پنج‌میلیون تومان برای حریر روی شانه و در نهایت سنجاق سینه پنج‌میلیون تومان، یک ست رویایی برای شب عروسی خود تهیه کنید؛ ستی که 160‌میلیون تومان برای شما هزینه در بر خواهد داشت.

بی‌تعارف متفاوت بودن و دگرگونه زیستن در بخشی از این جامعه نهادینه شده است و برای این گروه فرقی ندارد که اقتصاد در چه مسیری گام بر می‌دارد. مصرف‌گرایی و علاقه شدید گروهی به کالاهای لوکس و پرداخت هزینه‌های اینچنینی تنها بخشی از واقعیت‌های جامعه است و اگر دوست دارید با واقعیت زندگی بخش خاکستری جامعه نیز آشنا شوید باید سری به جنوب شهر و حتی مناطق مرکزی شهر بزنید. با گشتی در این مناطق عروس و دامادهای جوان را مشاهده خواهید کرد که در پی اجاره لباس عروس از مغازه‌ای به مغازه دیگر می‌روند. بازار عبدل‌آباد مقصد بعدی ما بود تا از شمالی‌ترین نقطه شهر به یکی از جنوبی‌ترین نقاط پایتخت رفته و قیمت‌های این منطقه را نیز جویا شویم. اولین مغازه بیشتر به اجاره لباس عروس مشغول است تا فروش آن چراکه به گفته صاحب آن، خرید لباس عروس برای همه افراد مقدور نیست و در چنین شرایطی اجاره لباس تنها راه چاره است.

در این مغازه لباس عروس با توجه به نوع پارچه و سنگ‌دوزی آن از 80‌هزار تومان تا 200‌هزار تومان در نوسان بود و برای هر روز تاخیر در ایام عادی نیز نصف مبلغ اجاره دریافت می‌شد. در بازار عبدل‌آباد خبری از قیمت‌های‌ میلیونی نبود و بهترین لباس عروس موجود نیز از 400‌هزار تومان فراتر نمی‌رفت. در این بازار «استوک فروشی» و «تاناکورا» هم برای خود داستانی داشت. بازار عبدل‌آباد و سوژه‌های دست‌نخورده‌اش را به مقصد بازار دوم نازی‌آباد ترک می‌کنیم. بازار دوم نازی‌آباد به عنوان لوکس‌ترین و شلوغ‌ترین بازار جنوب شهر شور و حرارت خاصی دارد و از دست‌فروش گرفته تا بوتیک‌ها همه مشتریان خود را دارند. پیدا کردن مزون عروس کار چندان سختی نیست، مزون‌هایی که گران‌ترین لباس عروس در آنها به کمتر از 700‌هزار تومان فاکتور می‌شود و برای یک شب اجاره نیز باید نصف مبلغ لباس را بپردازید. در این بازار هم خبری از قیمت‌های‌ میلیونی نیست و می‌توان کیف و کفش و لباس عروس را به کمتر از یک‌میلیون تومان خریداری کرد.

یا پرسه زدن در این بازار و گرفتن قیمت هم کار چندان راحتی نیست و در اغلب مزون‌ها و مغازه‌ها با این جمله که «مشتری نیستی مزاحم نشو» بدرقه می‌شویم. به هر حال اینجا تهران است و ساعتی پرسه زدن در هوای خاکستری پیش از غروب برای تهیه گزارش، ما را با حقایق تلخ و شیرین جاری در زیر پوست این ابر شهر آشنا کرد.

۱۳۹۱/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نرگس
0
0
۱۳۹۱/۷/۲۶
اينها مرض پول خرج کردن دارن
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...