نسخه چاپی

سه مرد افغان، راننده میانسال را خفه كردند

سه مرد افغان كه پس از سوار شدن به خودروی راننده ایرانی او را در ماجرای گروگانگیری صد میلیونی به قتل رسانده بودند، به تشریح جنایت خود پرداختند.

به گزارش نما به نقل از جام جم، دو هفته قبل مرد چهل و هفت ساله ای به نام عبدالله با سوار شدن به خودروی تاکسی خود از خانه اش در یکی از محله های کرج خارج شد. هنوز ساعاتی از رفتن وی نگذشته بود که مرد ناشناسی با گوشی تلفن راننده با خانواده اش تماس گرفت و ادعا کرد عبدالله را ربوده و برای آزادی وی باید یکصد میلیون تومان بپردازند. او تهدید می کرد اگر این پول را پرداخت نکنند، گروگان را خواهد کشت.



خانواده مرد ربوده شده با حضور در پلیس آگاهی استان البرز و اعلام شکایتی، برای نجات پدر خانواده درخواست کمک کردند. در ادامه با دستور بازپرس یوسف رضایی، تحقیقات کارآگاهان جنایی برای نجات گروگان و دستگیری مرد آدم ربا و همدستان احتمالی وی آغاز شد. همزمان با شروع تحقیقات، کارآگاهان به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد آخرین مکالمه مرد ربوده شده با جوانی بوده که از عبدالله خواسته به دنبالش در یکی از محله های شهر برود و او را به طور دربستی به خارج از شهر ببرد.



گروگانگیری در پوشش مسافر

با کشف این سرنخ، پلیس اطمینان پیدا کرد که آدم ربایان در قالب مسافر سوار خودروی وی شده و او را ربوده اند تا از خانواده اش یکصد میلیون تومان پول اخاذی کنند. در این مرحله ماموران با راهنمایی های لازم به این خانواده از آنها خواستند در صورت تماس آدم ربایان در محل ملاقات با آنها حاضر شوند تا پلیس پس از محاصره محل موفق به دستگیری آدم ربایان و نجات گروگان شود. در ادامه جستجوی های پلیس، هویت مرد مسافر شناسایی شد و ماموران دریافتند او یک مرد افغان به نام نصیر است بنابراین تحقیقات روی او متمرکز شد و ماموران پس از یک هفته نصیر را در یکی از محله های کرج شناسایی و دستگیر کردند.



متهم با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و در اظهاراتش گفت: من فقط به عنوان مسافر سوار خودروی این مرد شدم و دو نفر از هموطنانم او را دزدیدند و قصد اخاذی از خانواده وی ر ا داشتند. در ادامه قرار بود من در محل قرار با خانواده شاکی حاضر شوم تا از آنها پول موردنظر را دریافت کنم که دستگیر شدم و از سرنوشت مرد ربوده شده و مخفیگاه همدستانم خبری ندارم.



تحقیقات از این مرد افغان ادامه داشت تا این که او در اظهارات جدید خود گفت من هم در آدم ربایی نقش داشتم. ما سه نفر با همدستی یکدیگر گروگان را کشته ایم.



با ثبت اظهارات متهم، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و کارآگاهان با اطلاعاتی که از متهم به دست آوردند همچنان در جستجوی دو همدست دیگر این متهم بودند تا این که چند روز پیش، سرنخ هایی به دست آوردند که نشان می داد، متهمان فراری در شهرری تردد دارند. در این مرحله ماموران با هماهنگی قضایی به این شهر اعزام شده و متهمان را در باقرشهر دستگیر کردند.



اعتراف طراح آدم ربایی مخوف

نصیر پس از افشای راز جنایت در اظهاراتش به افسر پرونده گفت: من چندی قبل در کرج با راننده میانسال آشنا شدم و بیشتر مواقع با او تماس می گرفتم تا من یا هموطنانم را به صورت دربستی به مقصد برساند. چند ماهی بود که از او خبر نداشتم. در این مدت هم بیکار شده و دچار مشکلات مالی شده بودم. بنابراین نقشه ربودن راننده و اخاذی از خانواده اش به ذهنم رسید. موضوع را با دو هموطنم در میان گذاشتم و قبول کردند در این کار به من کمک کنند.



وی ادامه داد: روز حادثه من و دوستانم به عنوان مسافر دربستی سوار خودروی مرد ایرانی شدیم و از او خواستیم ما را به اطراف شهرری ببرد. زمانی که به باقرشهر رسیدیم او را کتک زده و به زور گوشی تلفن همراهش را دزدیدیم. می دانستیم او اگر آزاد شود هویت ما را فاش می کند به همین دلیل سه نفری او را خفه کرده و بعد با چاقو ضرباتی به جسدش وارد کردیم. جسد را همانجا رها کرده و در تماس با خانواده او، ادعای آدم ربایی را مطرح کرده و برای آزادی مرد گروگان درخواست صد میلیون تومان کردیم که در اجرای این نقشه مان ناکام مانده و دستگیر شدیم.



با اعترافات تکان دهنده متهمان، تیم جنایی به محل جنایت رفته و پس از کشف جسد، آن را برای تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل کردند. آدم ربایان قاتل هم برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.



۱۳۹۳/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...