نسخه چاپی

آقای گل جهان دست خالی برگشت

عکس خبري -آقاي گل جهان دست خالي برگشت

حمید درخشان برزخ را در پرسپولیس تجربه كرد. از روزهایی كه هر سایت و روزنامه‌ای را باز می‌كردی، وعده‌های رؤیایی حمیدخان درباره موفقیت پرسپولیس را می‌خواندی، خیلی نگذشته است.

به گزارش نما به نقل از خبر ورزشی، حمید درخشان برزخ را در پرسپولیس تجربه کرد. از روزهایی که هر سایت و روزنامه‌ای را باز می‌کردی، وعده‌های رؤیایی حمیدخان درباره موفقیت پرسپولیس را می‌خواندی، خیلی نگذشته است.

حافظه‌ها تا آن حد ضعيف نشده كه همه ادعاهاي او را از ياد برده باشيم. از قهرمان شدن پرسپوليس با همين بازيكنان تا سهيم نبودن دايي در برد دربي. او اما وقتي به نيمكت دلخواهش رسيد، تازه فهميد هوا باراني است و از شدت بيقراري براي رسيدن به اين نيمكت چتر همراهش نياورده است. حميدخان چتر توجيه و بهانه را خيلي زود باز كرد. يك روز بازيكن مصدوم بود، فردايش محروم بودند، پس‌فردايش بدنسازي‌ها باب ميل نبود و البته بعد از همه اين‌ها، وعده نيم‌فصل را مي‌داد تا پرسپوليس رؤيايي او را به تماشا بنشينيم.

هافبك اسبق سرخپوشان در بد مخمصه‌اي گرفتار شده بود. تا لب به اعتراض باز مي‌كرد، حرف‌هاي ديروز خودش را مقابلش قرار مي‌دادند. كار به جايي رسيد كه مردي كه به نيت فتح قله‌هاي بسيار پا به درفشي‌فر نهاده بود و در قامت يك سردار فاتح دوشادوش سياسي و منتقمي وارد آن ورزشگاه شده بود، حالا بعد از بردن تيمي كه اولين فصل حضورش در ليگ‌برتر را تجربه مي‌كند، در رختكن يك دل سير گريه مي‌كند.

امروز ولي درخشان چرتكه مي‌اندازد. از آن همه سايه دشمنان فرضي كه براي خودش ترسيم كرده بود، از آن همه دوستاني كه در باور خود داشت، به ايستگاهي رسيده كه بايد از علي دايي تشكر كند. كسي كه در مورد رفتن يا نرفتنش بايد با دليل و مستند حرف زد و اين حرف‌ها در اين مقال نمي‌گنجد اما در مورد چگونگي رفتنش همه متفق‌القول از واژه ناجوانمردانه استفاده كرده و مي‌كنند.

دايي در تمام روزهايي كه در پرسپوليس كم طعنه و حرف نشنيد، هيچ زماني هم لب به پاسخ نگشود. ماجراي درخشان و دايي، ماجراي درخشان و همه مربيان اين سال‌هاي پرسپوليس و البته ماجراي درخشان و كروش شبيه داستان حلاج بر سر دار است. آنجايي كه گويند هنگام به دار آويختن منصور حلاج خلايق جمع شدند و به سويش سنگ انداختند. حلاج از برخورد سنگ‌ها هيچ ناله نمي‌كرد تا اينكه شبلي (عارف بزرگ) نيز كلوخي به سويش پرتاب كرد و حلاج ناله‌اي سر داد. گفتند يا شيخ چگونه بود كه اين همه سنگ بر تو اصابت كرد و هيچ نگفتي ولي با يك كلوخ شبلي چنين به درد آمدي؟ گفت آنان كه سنگ مي‌انداختند، نمي‌دانستند كه من چه مي‌گويم ولي شبلي كه مي‌داند حق چيست، كلوخ او مرا بيشتر از سنگ نادانان آزرد. فرق درخشان با برخي پيشكسوتاني كه تجربه مربيگري نداشتند و ندارند، در همين نكته بود. او همه چيز را مي‌دانست و كلوخ مي‌انداخت. حالا اما در روزهايي كه همه او را تنها گذاشته‌اند، بابت سكوت علي دايي تشكر مي‌كند كه البته تشكر هم دارد.

كار سرمربي پرسپوليس به اينجا رسيده كه نه بابت حمايت جانانه كه فقط بابت يك سكوت تشكر مي‌كند. حق هم دارد. آتشبار پيشكسوتان را كه عليه خودش مي‌بيند، حق دارد به كسي كه مي‌توانست فرمانده اين خط آتش عليه درخشان باشد زل بزند و سپاسگزار اين سكوت هوشمندانه شهريار باشد. كاش اين شيوه‌اي براي همه آنهايي باشد كه كنار گود رستم را هم لنگ مي‌كنند و ميانه گود معلوم نيست با خودشان چند چند هستند.

شهريار در مهماني سفير ايران
علي دايي كه براي بازي با ستارگان جهان فوتبال به روسيه دعوت شده بود و برابر ايتاليا، پرتغال و هلند به ميدان هم رفت، يك‌شنبه شب مهمان سفير ايران در اين كشور بود. مهدي سنايي نماينده سابق مردم نهاوند در مجلس شوراي اسلامي و سفير جمهوري اسلامي ايران در كشور روسيه يك‌شنبه شب به طور رسمي از آقاي گل جهان دعوت به عمل آورد كه دايي هم به اين دعوت پاسخ مثبت داد و ضمن صرف شام در كنار سفير، در خصوص مسائل مختلف با يكديگر صحبت كردند. گفتني است دايي امروز به كشور بازمي‌گردد.

سومي ياران دايي در جام اسطوره‌ها
رقابت‌هاي جام اسطوره‌ها Legends cup ۲۰۱۵ روز يك‌شنبه با قهرماني روسيه به پايان رسيد و ياران علي دايي در تيم ستارگان جهان به مقام سوم دست يافتند. در ديدار فينال اين رقابت‌ها روسيه با نتيجه ۸ بر ۷ بر پرتغال غلبه كرد و قهرمان شد و در ديدار رده‌بندي، تيم ستارگان جهان در حضور علي دايي با نتيجه ۷ بر ۴ از سد هلند گذشت و سوم شد و در ديگر ديدار اين رقابت‌ها آلمان با پيروزي ۸ بر ۵ مقابل ايتاليا پنجم شد.

آقاي گل جهان دست خالي برگشت
علي دايي كه به عنوان آقاي گل ملي جهان به تورنمنت جام اسطوره‌ها دعوت شده بود، بدون گل زده در اين رقابت‌ها به كار خود پايان داد. اين در حالي است كه تيم ستارگان جهان در حضور علي دايي در اين تورنمنت با نتيجه ۱۱ بر ۵ مغلوب پرتغال شد، ۹ بر ۳ ايتاليا را مغلوب كرد و ۷ بر ۴ هلند را شكست داد و مجموعاً ۲۱ گل در اين تورنمنت به ثمر رساند كه علي دايي در اين تعداد گل سهمي نداشت.

دايي: آزمون مي‌تواند بازيكن بزرگي شود
علي دايي، آقاي گل جهان كه براي شركت در جام اسطوره‌ها در روسيه به سر مي‌برد، يك‌شنبه شب گذشته در گفت‌وگو با نشريه «Sovsport » اين كشور در خصوص سردارآزمون، مهاجم ملي‌پوش ايراني تيم روبين‌كازان صحبت كرد. دايي در خصوص سردار گفت: «سردار هنوز جوان است و او خودش را در مسابقات جام ملت‌هاي آسيا عالي نشان داد و گلزني كرد. اگر تمركزش را حفظ كند، مي‌تواند به بازيكن بزرگي تبديل شود. او بايد سخت‌تر تلاش كند.» دايي در پاسخ به اين سؤال كه آرسنال از انگليس به جذب آزمون علاقه‌مند است و آيا او مي‌تواند بهترين مهاجم ايران و علي دايي جديد شود؟ پاسخ داد: «نه، ما بازيكنان بزرگ زيادي در ايران داريم. آزمون راه زيادي تا تبديل شدن به بهترين مهاجم ايران دارد.»

۱۳۹۳/۱۱/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...