نسخه چاپی

پیش بینی آب و هوای كشور در روزهای آینده

طی روزهای آینده، هوای مناطق نیمه شمالی كشور سردتر می شود و بارش باران و برف نیز پیشی بینی شده است، اما در جنوب، به ویژه خوزستان، وزش باد پیش بینی شده كه بازهم گرد و غبار را مسلط بر هوای این استان خواهد كرد.

به گزارش نما،‌ کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: سواحل شمال از امروز شاهد بارش باران و کاهش دمای 6 درجه‌ای خواهد بود درواقع گیلان و مازندارن کاهش دمای محسوس دارد.

نقشینه با اشاره به این‌که تردد در جاده‌های کوهستانی دچار اختلال می‌‌شود، بنابراین مسافران باید با تجهیزات لازم سفر کنند.

وی افزود: تا پایان هفته در خوزستان و ایلام وزش باد شدید و گرد و خاک از سوی عراق پیش‌بینی شده است.

برداشت سریع محصولات و انتقال استخر پرورش ماهی به دلیل افت دما

بر این اساس به کشاورزان توصیه می‌شود که محصولات خود را به دلیل سرما سریعاً برداشت کنند، با وجود کاهش 6 درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور افراد باید استخر پرورش ماهی خود را به محلی دور از سرمای بسیار منتقل کنند.

سازمان هواشناسی همچنین برای اکثر نقاط کشور بارش باران و کاهش دما پیش بینی کرد.

..

سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا از بارش برف در محور شهرضا ـ سمیرم در استان اصفهان خبر داد.

سرهنگ نادر رحمانی تصریح کرد: در محور ایذه ـ دهدز در استان خوزستان و همچنین در محورهای قزوین ـ کرج و قزوین ـ زنجان در استان قزوین نیز بارش باران اعلام شده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان این مطلب که سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند، تاکید کرد: محورهای قم به گرمسار، شمشک به دیزین و پونل به خلخال تا اطلاع ثانوی مسدود است، همچنین محور اردبیل ـ سرچم به دلیل چهارخطه کردن مسیر نیز مسدود است.

37 اکیپ راهداری مشغول برف‌روبی راه‌های کردستان


معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه از دیروز ظهر بارش برف در استان به ویژه مناطق جنوبی استان آغاز شده است، گفت: از شب گذشته 37 اکیپ راهداری کار برف‌روبی راه‌های اصلی و فرعی استان کردستان را آغاز کردند.

مدرس گرجی از مسدود شدن 80 راه روستایی استان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر کار برف روبی و بازگشایی از این محورها ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود تا ظهر امروز کلیه راه‌های روستایی استان باز شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی موج بارشی از پنج شنبه وارد کشور شده و تا روز شنبه بارش برف ادامه می‌یابد، لذا هموطنان باید تا حد امکان از سفرهای غیرضروری به ویژه در شب خودداری کنند.

وی همچنین یادآور شد: به دلیل سر شدن هوا در روزهای آتی امکان یخ زدگی معابر در استان وجود دارد، لذا رانندگان در محورهای مواصلاتی استان با سرعت مطمئن حرکت کرده و حتما به زنجیر چرخ مجهز باشند.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی موج جدید بارشی از پنج‌شنبه وارد کشور می‌شود که در ابتدا و اواخر هفته آینده نیز بارش باران در شهر تهران رخ می‌دهد و دمای هوا نیز 3 درجه تا پایان این هفته کاهش خواهد داشت.

۱۳۹۳/۱۱/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...