نسخه چاپی

مجلس اجازه انتشار ایران چك را داد

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر در بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1394 كل كشور، با بند (ب) تبصره 7 ماده واحده این لایحه موافقت كردند.

به گزارش نما براساس این بند، بانک مرکزی مجاز است به چاپ و انتشار ایران‌چک در سقف مصوب شورای پول و اعتبار و با مسدود کردن معادل ریالی آن، موضوع ماده (21) قانون پولی و بانکی کشور مصوب 18 تیر 1351 اقدام کند.

اجازه صدور گواهینامه رانندگی هوشمند

مجلس به نیروی انتظامی مجوز صدور و تعویض گواهینامه‌های رانندگی عادی به هوشمند و دریافت20هزار تومان به ازای هر کارت را داد.

درآمد حاصل به حساب ردیف درآمدی جدول شماره (5) این قانون واریز می‌شود.

استفاده مشروط از تسهیلات ارزی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرایط استفاده از تسهیلات ارزی در سال آینده را تعیین کردند.

نمایندگان با بند (ج) تبصره 7 ماده واحده این لایحه موافقت کردند که براساس آن عدم افزایش خالص دارایی‌های خارجی شرط اصلی برای استفاده از تسهیلات ارزی در سال آینده است.

در بند (ج) تبصره 7 این لایحه آمده است: هرگونه استفاده از تسهیلات ارزی در سال 94 مشروط به عدم افزایش خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

۵۰۰ میلیون دلار برای آب روستاها

نمایندگان مجلس برای طرح های آب رسانی به روستاها ۵۰۰ میلیون دلار اختصاص دادند.

وکلای مردم، با تصویب بند الحاقی مقرر کردند به منظور کمک به آب رسانی به روستاها معادل ریالی مبلغ500 میلیون دلار به صورت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی در اختیار دولت قرار می گیرد.

مصوبه ای درباره اوراق مشارکت فروش نرفته

نمایندگان در ادامه رسیدگی به لایحه بودجه مقرر کردند: اوراق مشارکت فروش نرفته طرح های بندهای الف و ب تبصره 6 لایحه بودجه قابل واگذاری به پیمانکاران، مشاوران و تأمین کنندگان تجهیزات همان طرح ها در سقف مطالبات معوق طرح با تأیید رئیس دستگاه اجرایی، ذیحساب ذیربط و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است.

اوراق واگذار شده قابل بازخرید قبل از سررسید توسط بانک عامل نیست.

نمایندگان همچنین در بند ب تبصره 6 لایحه بودجه به شهرداری های کشور و سازمان های وابسته به آنها اجازه دادند به طور مشترک یا انفرادی با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با تأیید وزارت کشور (سازمان شهرداری ها و دهیاری ها) تا سقف 70 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت و صکوک اسلامی با تضمین خود با بازپرداخت اصل و سود آن با رعایت قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت و آیین نامه اجرایی آن توسط شهرداری ها منتشر کنند.

مجوز فروش اوراق مشارکت سنوات گذشته تا سقف تعیین شده سال صدور در سال 94 نافذ است.

نمایندگان همچنین در بند ه تبصره مقرر کردند تضمین بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت با نرخ مالیاتی صفر است.

اوراق مشارکت و صکوک منتشر شده موضوع این قانون از پرداخت مالیات نیز معاف است.

مجوز دولت برای صدور اسناد خزانه اسلامی

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی لایحه بودجه، دولت را مجاز کردند اسناد خزانه اسلامی با حفظ قدرت خرید را با سررسید یک تا سه ساله بصورت بی نام یا با نام صادر کند.

این اسناد به قیمت اسمی تا سقف50 هزار میلیاردریال و از پرداخت هرگونه مالیات معاف است.

نمایندگان همچنین مقرر کردند اسناد خزانه اسلامی از قابلیت داد و ستد در بازار ثانویه برخوردار است و سازمان بورس و اوراق بهادار باید ترتیبات انجام معامله ثانویه آنها را در بازار بورس یا فرابورس فراهم کند.

خرید و فروش این اوراق توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز ممنوع است.

نمایندگان در دیگر مصوبه خود دولت را مجاز کردند تا سقف 10 هزار میلیارد ریال اوراق صکوک اجاره منتشر نماید. اوراق مزبور نیز از پرداخت هر گونه مالیات معاف است.

محکومیت قتل مسیحیان قبطی در لیبی

نمایندگان روحانی مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای قتل 21 مسیحی قبطی را در لیبی به دست گروه تروریستی داعش به شدت محکوم کردند.

نمایندگان یادشده در این بیانیه همچنین خواستار مقابله سازمان های بین المللی با این گروه تروریستی شدند.

حسین سبحانی نیا عضو هیئت رئیسه مجلس عصر امروز بیانیه فراکسیون روحانیون مجلس را در محکومیت کشتار کارگران مسیحی مصری به دست داعش قرائت کرد.

پایان جلسه علنی نوبت عصر

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس ساعت 16 و 55 دقیقه زنگ پایان جلسه علنی نوبت عصر امروز را به صدا در آورد. مجلس برای ادامه بررسی لایحه بودجه فردا در دو نوبت کاری و روز پنجشنبه در نوبت صبح تشکیل جلسه می‌دهد.

۱۳۹۳/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...