نسخه چاپی

نام داعش را كدام سازمان اطلاعاتی انتخاب كرد؟

یك مقام سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی ، موساد: نام داعش را این سازمان انتخاب كرد كه كلمه اختصاری اصطلاح خدمات سری سازمان اطلاعات رژیم صهیونیسیتی است.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبر، یک مقام سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی،موساد: نام داعش را این سازمان انتخاب کرد.وی که نامش فاش نشده، با بیان اینکه داعش ساخته و پرداخته سازمان اطلاعات رژیم صهیونیست است، افزود: رژیم صهیونیست نتوانستند نامی مانند موساد برای داعش بیابند به همین سبب نام عربی برای آن انتخاب شد که بیانگرتبعیت این شبکه از رژیم صهیونیست است.
این مقام صهیونیست گفت: موساد این اسم را طی نامه‌ای به سازمان اطلاعات انگلیس پیشنهاد کرد.داعش درماه آوریل سال 2013 میلادی تشکیل شد.
داعش ابتدا این گونه معرفی شد که از ادغام بین دولت اسلامی، وابسته به شبکه القاعده که اکتبرسال 2006 میلادی به وجود آمد و گروه تکفیری مسلح در سوریه معروف به جبهه النصره، تشکیل شده بود اما این ادغام را که ابوبکر بغدادی یکی از سرکرده های داعش اعلام کرد به سرعت ازسوی جبهه النصره تکذیب شد.
پس ازگذشت دو ماه ازاین قضیه ایمن الظواهری، سرکرده شبکه القاعده دستورداد این ادغام ملغی شود اما بغدادی این روند را ادامه داد تا اینکه دولت به اصطلاح اسلامی عراق و شام ( داعش ) به یکی از گروههای تروریستی اصلی تبدیل شد که درسوریه وعراق آدمکشی و ویرانگری می کند.

۱۳۹۳/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...