نسخه چاپی

سنوات كارگران دو برابر شد

مشاور كانون عالی نمایندگان كارگری با اعلام این خبر كه نرخ پایه سنوات كاركری از 500 تومان در گروه یك به 1000 تومان افزایش پیدا كرد درباره جزئیات نشست شورای عالی كار گفت: در این نشست وزرای اقتصادی نیامدند.

به گزارش نما، فرامرز توفیقی در گفت‌و گو با فارس با اشاره به جزئیات نشست روز گذشته شورای عالی کار اظهار داشت: در این نشست روی مباحثی همچون بن کارگری و پایه سنوات بحث تبادل نظر شد.

وی افزود: تنها مصوبه نشست شورای عالی کار افزایش نرخ پایه سنوات از 500 تومان در گروه 1 به 1000 تومان بود.

توفیقی با بیان این که طبق جداول معین نرخ پایه سنوات برای سایر گروه‌های کارگری از ابتدای سال 94 اعمال خواهد شد تاکید کرد نرخ پایه سنوات با توجه به مصوبه فعلی برای گروه 20 به 1560 تومان در هر روز می‌رسد.

مشاور کانون عالی نمایندگان کارگری با اشاره به موارد مطرح شده در نشست سه جانبه شورای عالی کار تصریح کرد: نمایندگان کارفرمایی تاکید داشتند که افزایش نرخ پایه سنوات براساس ماده 41 قانون کار مصوب شده است اما نمایندگان کارگری به دلیل عدم وجود توضیحات منطقی با آن موافقت نکردند.

توفیقی همچنین از عدم توافق در عدد معینی برای میزان افزایش حداقل دستمزد سال 94 خبر داد.

وی در پایان در خصوص علت عدم حضور وزرای اقتصادی در این نشست گفت: وزرا و مسئولان به دلیل حضور در عراق و برنامه‌های پیش رو در نشست حضور نداشتند اما طرف دولت در نشست شورا اعلام کرد که قطعا هفته آینده وزرای اقتصادی به نشست خواهند آمد، علاوه بر این در این نشست صحبت‌هایی درباره افزایش بن خواربار مطرح شد و با توجه به مباحث در جلسه آتی پیگیری می‌شود.

۱۳۹۳/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...