نسخه چاپی

حمله داعش به اربیل ناكام ماند

نیروهای پیشمرگه، سه شنبه شب، حملۀ تروریست های داعش به اربیل، مركز منطقه كردستان عراق را با پشتیبانی جنگنده ها، خنثی كردند.

به گزارش نما به نقل از العالم، سیروان بارزانی مسئول محور "مخمور" روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای پیشمرگه، در محور "مخمور الکویر" واقع در 40 کیلومتری غرب اربیل، با تروریست های داعش درگیر شدند و این درگیری بیش از 4 ساعت طول کشید؛ در این حمله، دستکم 300 تن از تروریست های داعش شرکت داشتند.

به گفته سیروان بارزانی، این حمله در ساعت 20 روز سه شنبه، خنثی شد و عناصر داعش هیچ دستاوردی از این حمله نداشتند.

عناصر داعش، تاکنون بارها از طریق این محور واقع در شمال عراق، حملات خود را تکرار کرده اند که آخرین حملۀ داعش از طریق این محور، در ماه ژانویه گذشته اتفاق افتاد و عناصر این گروهک تروریستی، با استفاده از قایق، سعی کردند از طریق رود الزاب، حمله ای غافلگیرکننده به منطقه الکویر داشته باشند؛ آنها ابتدا موفق به ورود به الکویر شدند اما نیروهای کُرد در پاتکی آن ها را بیرون راندند؛ در آن درگیری، 26 تن از نیروهای پلیس کردستان کشته شدند.

کُردها، در شمال عراق، حدود هزار کیلومتر با گروهک تروریستی داعش مرز دارند؛ کُردها در هفته های گذشته، چند منطقۀ اشغال شده به دست عناصر تروریست داعش را با پشتیبانی هوایی ائتلاف بین المللی، بازپس گرفتند.

۱۳۹۳/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...