نسخه چاپی

پایداری مردم بر گفتمان 3 تیر

حمیدرضا ترقی

تاريخ سياسي ايران اسلامي پس از پيروزي انقلاب اسلامي ادوار مختلفي را پشت سرگذاشته است. دولت سالاري در نظام پارلماني دهه اول انقلاب كه بخش خصوصي را فلج و اقتصاد كشور را كاملاً دولتي كرد، از درون خود دولت كارگزاران را پديد آورد تا ضمن حفظ شاكله سياسي دولتمردان سياست اقتصاد بازار آزاد را دنبال و بسترساز حاكميت دموكراسي‌خواهان ليبرال و سكولاريزه‌سازان كشور در دوم خرداد گرديد.
كاهش ارزش‌هاي انقلابي و رشد رفاه طلبي و اشرافي‌گري و مصرف‌گرايي و فساد اقتصادي و ريخت و پاش‌هاي اقتصادي در نظام اجرايي و فرهنگ عمومي جامعه، عدالت و آرمانهاي انقلابي امام را كمرنگ و توسعه سياسي دولت اصلاحات عرصه را براي نيروهاي انقلاب و اصولگرايان ارزشمدار تنگ و غيرقابل تنفس نمود.
فروريختن خاكريزهاي صيانت از فرهنگ ديني و ارزشي كشور و جامعه به دست سنگربانان وزارت ارشاد شير خر خورده، تهاجم فرهنگي دشمن را ميسر و تلفات ناشي از اين تهاجم عليه نسل جوان را به چند برابر تلفات جنگ تحميلي رساند.
ملت ايران با هدايتهاي رهبر فرزانه انقلاب در انتخابات 3 تير 84 بر عليه سرمايه سالاري و اباحه‌گري و غربگرايي و وادادگي سياسي در برابر غربيان مستكبر و دموكراسي‌خواهان سكولار منش شوريد و به شعارها و آرمانهاي اوليه انقلاب بازگشت و دست رد بر سينه تبليغات رنگارنگ و پرزرق و برق بالا شهري‌ها و مرفهين بي درد و منحرفين از خط اصيل انقلاب زد. به قدرت طلبان و تماميت‌خواهان «نه» گفت و پرچم عدالت‌طلبي و اصولگرايي و آرمانگرايي را بار ديگر برافراشت.
اگرچه قرعه اين پرچمداري بنام احمدي نژاد يعني تنها نامزدي كه شعارها و تبليغاتش منطبق بر آرمانهاي اصولي انقلاب به ويژه عدالت‌خواهي بود افتاد، او هم توانست اين شعارها و آرمانها را در دولت نهم حفظ و دنبال كند. ولي تومور حلقه انحرافي اين دولت اصولگرا را دچار بيماري كرد و روند عدالت‌خواهي و فسادستيزي و استكبارستيزي و ولايت‌مداري در حركت دولت را علي‌رغم برخورداري از خستگي‌ناپذيري، مردم‌داري، محروم نوازي، فقرزدايي و ساده‌زيستي، دچار اختلال كرد.در عدالت‌گستري رضايت رهبري انقلاب تأمين نشد.در مبارزه با فساد توفيق لازم بدست نيامد.در آزمون ولايت‌مداري نمره كافي را نگرفت.
اينك مي‌توان به واقع گفت كه فقط مردم و رهبري بر گفتمان سوم تير پايدار مانده‌اند و همچنان راه اصولگرايي و تحقق آرمانهاي امام و انقلاب را دنبال مي‌كنند و هر حركتي مغاير با آن گفتمان را رد و هر جريان و فردي كه بدان پايبند باشد را حمايت خواهند كرد.

۱۳۹۱/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...