نسخه چاپی

استقبال رسمی چاوز از احمدی نژاد

عکس خبري -استقبال رسمي چاوز از احمدي نژاد

احمدی‌نژاد با اشاره به اینكه "رسیدن به اهداف بلند همواره با سختی‌هایی همراه بوده است"، اظهار كرد: امپریالیسم همه توان خود را برای اعمال فشار بر ملت‌های مستقل و آزادیخواه بسیج كرده است اما هر فشاری كه به ملت‌ها وارد می‌كنند، قطعاً خودشان متحمل سختی‌های شدیدتری خواهند شد.


رييس‌جمهور با تأكيد بر اينكه "نشانه‌هاي اضمحلال امپرياليسم در جهان آشكار شده است"، گفت: مطمئناً ملت‌هاي عدالت‌خواه و آزادي‌طلب مانند ايران و ونزوئلا خارج از سلطه امپرياليسم كشورهاي خود را مي‌سازند و به قله‌هاي پيشرفت خواهند رساند.

به گزارش ايسنا، محمود احمدي‌نژاد شامگاه ديروز (جمعه) به وقت محلي، در مراسم استقبال رسمي همتاي ونزوئلايي خود که در کاخ رياست جمهوي اين کشور انجام شد، به ايستادگي دولت و ملت اين کشور در برابر امپرياليسم اشاره کرد و افزود: ملت ايران قدر ايستادگي ملت ونزوئلا در برابر فشارهاي امپرياليسم را به خوبي مي‌داند و به دوستي با مردم اين كشور افتخار مي‌كند.

وي با بيان اينکه "امروز مردم ونزوئلا بعد از صد سال براي استقلال و آزادي حقيقي و پيشرفت خود در برابر زياده‌خواهي مستكبران ايستاده‌اند"، تصريح كرد: ملت ونزوئلا به دنبال آن است تا رشته‌هاي امپرياليسم و دست متجاوزان را كه دائم در حال غارت و چپاول ملت‌ها منطقه هستند، قطع كند.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه "رسيدن به اهداف بلند همواره با سختي‌هايي همراه بوده است"، اظهار كرد: امپرياليسم همه توان خود را براي اعمال فشار بر ملت‌هاي مستقل و آزاديخواه بسيج كرده است اما هر فشاري كه به ملت‌ها وارد مي‌كنند، قطعاً خودشان متحمل سختي‌هاي شديدتري خواهند شد.

رييس‌جمهور با بيان اينکه "امروز مسابقه‌اي به نام مقاومت در جهان شكل گرفته است و مطمئناً ملت‌ها آزادي‌خواه پيروز اصلي اين مسابقه خواهند بود"، افزود: نشانه‌هاي اضمحلال امپرياليسم در جهان آشكار شده است و به لطف خدا و با ايستادگي ملت‌ها، هيمنه زشت آنها فرو خواهد ريخت.

وي همچنين، با بيان اينكه "ملت ايران همواره در كنار ملت ونزوئلا و رييس‌جمهور شجاع آن خواهد بود"، خاطرنشان كرد: فاصله جغرافيايي هرگز مانع از همبستگي، همكاري و حركت در يك جبهه واحد ميان ايران و ونزوئلا نخواهد بود. مطمئناً جمهوري اسلامي ايران و ونزوئلا با اتكا بر ملت‌هاي خود خارج از سلطه امپرياليسم كشورهايشان را مي‌سازند و به قله‌هاي پيشرفت خواهند رساند.

رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه "موج انقلابي كه امروز منطقه آمريكاي لاتين را فرا گرفته است، قطعاً تا ريشه‌كني همه بنيان‌هاي امپرياليسم با قدرت ادامه خواهد يافت"، به روابط رو به گسترش جمهوري اسلامي ايران و ونزوئلا اشاره كرد و گفت: مسئولان دو كشور با گفت‌وگو هر راهي را كه در جهت پيشرفت، رفع مشكلات و ايستادگي ملت‌ها مؤثر باشد بررسي و در راستاي آن فعاليت خواهند كرد.

همچنين، هوگو چاوز ـ رييس‌جمهور ونزوئلا ـ در اين مراسم، از جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشوري تأثيرگذار و با اهميت در عرصه بين‌الملل نام برد و اظهار كرد: قطعاً تهديدها و تحريم‌ها عليه ايران بي‌اثر است و به جايي نخواهد رسيد.

رييس‌جمهور ونزوئلا با بيان اينكه "دولت و ملت ونزوئلا همواره پشتيبان و در كنار ملت ايران بوده و باقي خواهد ماند"، بر لزوم تقويت مناسبات و گسترش روابط ميان ايران و ونزوئلا و نيز بر عزم مسئولان دو كشور براي ارتقاء سطح مناسبات همه‌جانبه تأكيد كرد.

۱۳۹۱/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...