نسخه چاپی

تحلیل المانیتور از مذاكرات این روزهای ژنو

پایگاه خبری المانیتور در تحلیلی حضور «علی‌اكبر صالحی»، رئیس سازمان انرژی اتمی و «ارنست مونیز»، وزیر انرژی آمریكا در محل برگزاری مذاكرات هسته‌ای در ژنو را نشان‌دهنده رسیدن گفت‌وگوها به مرحله‌ای حساس و حیاتی دانسته است.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک پایگاه خبری فعال در زمینه گزارش اخبار مذاکرات هسته‌ای ایران می‌نویسد وزیر خارجه آمریکا انتظارات از مذاکرات را پایین آورده است.

پایگاه خبری المانیتور در تحلیلی حضور «علی‌اکبر صالحی»، رئیس سازمان انرژی اتمی و «ارنست مونیز»، وزیر انرژی آمریکا در محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای در ژنو را نشان‌دهنده رسیدن گفت‌وگوها به مرحله‌ای حساس و حیاتی دانسته است.

المانیتور به رغم این می‌نویسد جان کری، وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه هنوز اختلافات مهمی بین دو طرف باقی است انتظارات درباره اینکه ایران و گروه ۱+۵ در آستانه رسیدن به توافق سیاسی اولیه هستند را پایین آورده است.

منابع خبری در ژنو می‌گویند صالحی و مونیز که روز شنبه وارد ژنو شده بودند، روز یکشنبه سه بار با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گفته دیپلمات‌های غربی، دو طرف درباره تعداد سانتریفیوژ برای غنی سازی اورانیوم توسط ایران (در توافق نهایی هسته‌ای)، میزان مواد غنی شده که ایران می‌تواند ذخیره کند، نوع تحقیق و توسعه در رابطه با غنی سازی و آینده رآکتور آب سنگین بحث و گفت‌وگو می‌کنند».

قرار است سیزدهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای امشب ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در سطح معاونان در ژنو برگزار شود.

۱۳۹۳/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...