نسخه چاپی

زمان توزیع اسكناس‌ جدید 2000 تومانی

مجید صنیعی رئیس سازمان تولید اسكناس و مسكوك بانك مركزی با اشاره به توزیع اسكناس نو در ماه جاری و روزهای پایانی سال، اظهارداشت: اسكناس‌های 2000 تومانی با تصویر بادگیرهای یزد برای تامین نیاز اسكناس مردم در روزهای پایانی سال، توزیع می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس: مجید صنیعی رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی با اشاره به توزیع اسکناس نو در ماه جاری و روزهای پایانی سال، اظهارداشت: اسکناس‌های 2000 تومانی با تصویر بادگیرهای یزد برای تامین نیاز اسکناس مردم در روزهای پایانی سال، توزیع می‌شود.

*عرضه سکه در بسته بندی بانک مرکزی سال ۹۴

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی سکه‌های بسته بندی به عرضه می‌شود، گفت: سال آینده سکه بسته‌بندی به نتیجه خواهد رسید، با توجه به میزان سکه‌های موجود در بازار که در سال‌های گذشته عرضه شده است، بازار دیگر کشش عرضه سکه جدید نداشت و به همین دلیل بانک مرکزی سکه عرضه نکرد.

رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی افزود: اگر بانک مرکزی در سال آینده سکه عرضه کند، قطعا این سکه‌ها بسته‌بندی خواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه بانک مرکزی جایگزینی سکه‌های موجود در بازار با سکه‌های بسته‌بندی است، گفت: خیر، بانک مرکزی سکه‌های بسته‌بندی را با سکه‌های موجود تعویض نمی‌کند بلکه در فرایند طبیعی بخشی از سکه‌ها توسط فعالان بازار طلا برای استفاده از طلای آن در ساخت زیور آلات ذوب می‌شود.

صنیعی ادامه داد: بنابراین در فرایندی تدریجی، سکه‌های بسته‌بندی جای سکه‌های موجود در بازار را می‌گیرند. اگر دقت کنید، هم‌اکنون بیشتر سکه‌های موجود در بازار برای سال‌ 1386 به بعد است؛ بنابراین بخش عمده سکه‌های ضرب شده تا قبل از این سال ذوب شده‌اند.

رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی، تصریح کرد: اگر سکه‌ها به صورت بسته‌بندی عرضه شوند، دیگر به سمت ذوب شدن نمی‌روند و دیگر انگیزه‌ای برای ذوب آن وجود نخواهد داشت.

به گفته صنیعی بسته بندی سکه‌های ضرب جدید و گرمی به صورت بلیستری با دو لایه فیلم پلیمری با طرح مختص بانک مرکزی و به ابعاد 74*44 میلی متر و در اندازه کارت‌های بانکی است.

۱۳۹۳/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...