نسخه چاپی

درخواست قذافی از امام موسی چه بود؟

با گذشت سه ماه از انجام آزمایشات DNA هنوز نتایج از سوی طرف لبنانی منتشر نشده است. ما معتقدیم كه قذافی از امام موسی صدر خواسته است تا برخی مفاهیم اسلامی را تحریف كند و تغییر دهد.


رئيس شوراي ملي انتقالي ليبي با تاكيد بر اينكه نتايج تحقيقات به عمل آمده نشان مي‌دهد امام موسي صدر و همراهانش ليبي را در سال 1978 ترك نكرده‌اند، عنوان داشت كه ديكتاتور سابق ليبي از امام موسي صدر خواسته بود تا برخي مفاهيم قرآني و اسلامي را تحريف كند.

به گزارش ايسنا، مصطفي عبدالجليل، رئيس شوراي ملي انتقالي ليبي در گفت‌وگو با شبكه العربيه عنوان داشت: اطلاعات بسيار زيادي در خصوص امام موسي صدر داريم كه نمي‌توانيم آنها را منتشر كنيم.

وي در ادامه افزود: تحقيقات همچنان براي دستيابي به نتايج آزمايشات DNA بر روي پيكري كه گفته مي‌شود متعلق به امام موسي صدر است در لبنان ادامه دارد.

عبدالجليل همچنين تاكيد كرد: هيات لبناني به ليبي آمد و از پيكر امام موسي صدر نمونه برداري كرد و به لبنان برد.

وي در ادامه افزود: نمي‌توانيم قاطعانه بگوييم كه امام موسي صدر كشته شده است و چه بسا زنده باشد اما مطمئن هستيم كه وي خاك ليبي را ترك نكرده است.

عبدالجليل همچنين تاكيدكرد: معتقديم كه مذاكرات صورت گرفته ميان امام موسي صدر و معمر قذافي، ديكتاتور سابق ليبي دوستانه نبوده است و اين را تحقيقات صورت گرفته نشان مي‌دهد.

وي در ادامه افزود: در روابط قذافي و امام موسي صدر هيچ مداخله خارجي صورت نگرفته و اختلافات آنها كاملا شخصي بوده است.

عبدالجليل همچنين تاكيد كرد: نمي‌دانم ماهيت اختلافات اين دو چه بوده و نتايجي كه تاكنون به آن دست يافته‌ايم براساس سخنان مسئولان نظام معمر قذافي بوده است.

رئيس شوراي ملي انتقالي ليبي همچنين تاكيد كرد: قذافي قرآن را تحريف كرد و بعيد نيست كه چنين درخواستي از امام موسي صدر كرده باشد.

عبدالجليل در ادامه افزود: مطمئنا كساني كه در سپتامبر 1978 ليبي را به قصد ايتاليا ترك كرده‌اند امام موسي صدر و دو تن از همراهانش نبوده‌اند و فردي شبيه وي ليبي را ترك كرده است. ما ماهيت افرادي كه خود را به جاي امام موسي صدر جازده‌اند، شناسايي كرده‌‌ايم.

وي همچنين تاكيد كرد: با گذشت سه ماه از انجام آزمايشات DNA هنوز نتايج از سوي طرف لبناني منتشر نشده است. ما معتقديم كه قذافي از امام موسي صدر خواسته است تا برخي مفاهيم اسلامي را تحريف كند و تغيير دهد.

۱۳۹۱/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...