نسخه چاپی

قیمت طلا كاهش یافت

طلا در بازار جهانی با انتظار سرمایه گذاران برای روشن شدن زمان افزایش نرخ‌های بهره در آمریكا و همچنین ادامه مذاكرات یونان با وام دهندگانش با كاهش روبرو شد اما مرز 1200 دلار را همچنان حفظ كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: طلا در بازار جهانی با انتظار سرمایه گذاران برای روشن شدن زمان افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا و همچنین ادامه مذاکرات یونان با وام دهندگانش با کاهش روبرو شد اما مرز 1200 دلار را همچنان حفظ کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات سه شنبه بازار سنگاپور 1203 دلار در مقایسه با 1201 دلار در روز دوشنبه بود.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با 0.03 درصد کاهش، 1200 دلار بود. بهای معاملات آتی این بازار روز دوشنبه حداکثر 1.2 درصد کاهش یافته و به 1190 دلار رسید که پایین‌ترین قیمت از پنجم ژانویه بود.

طلا هفته گذشته 22.60 دلار یا 1.84 درصد کاهش یافت که چهارمین کاهش هفتگی متوالی بود و طولانی‌ترین روند نزولی را برای این فلز زرد از اوایل اکتبر به این طرف نشان داد.

جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا قرار است روز سه شنبه مقابل نمایندگان کنگره و روز چهارشنبه در سنای این کشور حاضر شود. انتظار می‌رود اظهارات وی نشانه‌هایی را از تصمیم سیاستگذاران این بانک در مورد دورنمای افزایش نرخ‌های بهره فراهم کند.

از سوی دیگر دولت یک ماهه یونان فهرست از تدابیر اقتصادی را به موسسات وام دهنده این کشور ارایه کرده تا در مقابل بتواند چهار ماه دیگر کمک مالی دریافت کند. توافق اخیر این کشور با مقامات اروپایی نگرانی نسبت به احتمال خروج یونان از منطقه یورو را کاهش داد و همزمان به جذابیت طلا به عنوان سرمایه گذاری مطمئن لطمه زد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بسیاری از مقامات بانک مرکزی آمریکا به ریسک‌های ناشی از دلار قوی‌تر و آشفتگی یونان اشاره کرده اند که باعث شده برای نخستین افزایش نرخ‌های بهره از سال 2006 رویکرد صبورانه ای را در پیش بگیرند. طلا در ماه‌های اخیر به دلیل بالاتر رفتن انتظارات افزایش نرخ‌های بهره که باعث شد ارزش دلار تقویت شود و در عوض به دارایی‌های بدون بازده مانند این فلز گرانبها لطمه زده، تحت فشار قرار گرفته است اما هر گونه تاخیر در افزایش نرخ به سود طلا خواهد بود.

تحلیلگران بازار انتظار دارند طلا تغییرات قیمت اندکی در هفته جاری داشته باشد و ممکن است با ازسرگیری فعالیت بازارهای چین، خرید فیزیکی طلا تقویت شود. بازارهای سرزمین اصلی چین قرار است پس از تعطیلات یک هفته ای سال نوی چینی روز چهارشنبه بازگشایی شوند. خرید مصرف کنندگان چینی در آستانه تعطیلات سال نو که دادن طلا به عنوان هدیه رایج است، قوی بود.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.3 درصد افزایش یافت و به 16.3835 دلار رسید. هر اونس پلاتین با 0.4 درصد افزایش، 1168 دلار معامله شد و هر اونس پالادیم با 0.3 درصد افزایش، 789 دلار بود.

۱۳۹۳/۱۲/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...